افراد مبتلا به "کبد چرب" در سنین بالا به آلزایمر و پارکینسون مبتلا می‌شوند!

تحقیقات تازه پژوهشگران، تأثیر کبد چرب بر اختلالات ذهنی مانند التهاب عصبی و بیماری کرونا را نشان می‌دهد همچنین افراد مبتلا به کبد چرب در سنین بالا به آلزایمر و پارکینسون مبتلا می‌شوند!

افراد مبتلا به "کبد چرب" در سنین بالا به آلزایمر و پارکینسون مبتلا می‌شوند!

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ هر روز یافته تازه‌ای از مشکلاتی که کبد چرب برای انسان به وجود می‌آورد کشف شده و مشخص میشود این بیماری می‌تواند ریشه بسیاری از بیماریهای دیگر باشد

به تازگی طی تحقیقات انجام شده در دانشگاه کارولینای جنوبی، مشخص شد بین کبد چرب و اختلالات ذهنی ارتباط مستقیم وجود دارد.

پروتئین لیپوکالین-2 موجب اختلالات عصبی در فرد می‌شود و به عنوان گسترش‌دهنده بیماری‌هایی مانند آلزایمر و پارکینسون قابل شناسایی است؛ این پروتئین در کبد تولید می‌شود و در خون فرد مبتلا به کبد چرب غیرالکلی به گردش درمی‌آید.

با توجه به ارتباط این پروتئین با التهاب عصبی، آلزایمر یا پارکینسون مشخص می‌شود افراد مبتلا به کبد چرب با ضریب بالایی دچار این اختلالات ذهنی خواهند شد.

کبد چرب به‌عنوان بیماری خاموش در جهان شناخته می‌شود و می‌تواند موجب سیروز کبدی و سرطان کبد در افراد شود؛ در این یافته‌ها، نحوه به وجود آمدن التهاب عصبی به واسطه کبد چرب توضیح داده می‌شود.

این پژوهش که در "Journal of Neuroinflammation" به چاپ رسیده، نشان می‌دهد افراد مبتلا به کبد چرب در سنین بالا به آلزایمر و پارکینسون مبتلا می‌شوند که با شناسایی دلیل این ارتباط دانشمندان می‌توانند به درمان این افراد کمک کنند.

90 درصد افرادی که اضافه وزن دارند به بیماری کبد چرب مبتلا می‌شوند و 40 تا 70 درصد بیماران دیابتی به کبد چرب هم مبتلا هستند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان