چین و پاکستان خواستار کاهش خشونت‌های طالبان جهت مذاکرات صلح شدند

تهران - ایرنا - مقامات پاکستان و چین از رهبران گروه طالبان در افغانستان خواستند برای بازگشت به مذاکرات صلح بین افغانی، از خشونت ها دست بردارند.

چین و پاکستان خواستار کاهش خشونت‌های طالبان جهت مذاکرات صلح شدند

خبرگزاری طلوع نیوز افغانستان روز چهارشنبه با اعلام این مطلب افزود: مقام‌های چین و پاکستان در یک نشست سه جانبه با دولت افغانستان، از رهبران طالبان خواستند که خشونت‌ها را کاهش دهند تا زمینۀ آغاز گفت وگوهای بین افغانی صلح فراهم شود.

براساس این گزارش، سخنگوی وزارت خارجۀ افغانستان با بیان اینکه مقامات پکن و اسلام آباد بر آغاز فوری گفت وگوهای صلح بین افغانی تاکید کردند، گفت: دولت افغانستان امیدوار است که گفت وگوهای صلح در ماه جاری برگزار شود، اما منابع نزدیک به طالبان می‌گویند تا هنگامی که 5 هزار زندانی طالبان رها نشوند، این گروه حاضر به شرکت در این گفت وگوها نیست.

گران هیواد افزود: اگرچه هر دو کشور از کاهش خشونت ها، از تامین آتش بس بشردوستانه و از آغاز مذاکرات فوری بین افغانی حمایت کردند، اما سید اکبر آغا فرمانده پیشین طالبان تاکید کرد که بر مبنای توافق صلحی که با آمریکا امضاء کرده اند دولت افغانستان باید هرچه سریعتر همه زندانیان طالبان را آزاد کند و در این کار کارشکنی نکند.

سمیع یوسفزی- خبرنگار آزاد در دوحه در این مورد گفت: وقتی مذاکرات بین الافغانی آغاز می شود به معنای این نیست که طالبان با دولت افغانستان به عنوان یک دولت رسمی گفت و گو کند و همچنان طالبان در آغاز این مذاکرات حاضر به آتش بس نخواهند شد.

پیش از این حکومت افغانستان گفته بود که 4 هزار و 19 زندانی طالبان را آزاد کرده است در حالی که گروه طالبان فقط 616 تن از نیروهای دولتی را آزاد کرده که از این تعداد 404 نفر نظامی هستند.

با این وجود، اگرچه از زمان امضای توافقنامه میان گروه طالبان با آمریکا بیش از 7 ماه می‌گذرد اما نه تنها خشونت های طالبان در این کشور کاهش نیافته است بلکه طالبان همچنان شروطی را برای آغاز این مذاکرات صلح تعیین کرده و می کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان