ردپای افراد صاحب نفوذ در بین شکارچیان غیرمجاز / کشف ۴۲ قبضه سلاح ‌از شکارچیان در کرمان

مدیرکل محیط زیست استان کرمان گفت: در بین شکارچیان متخلف افراد صاحب نفوذی را دستگیر کردیم که تصور نمی‌کردند در دام قانون گرفتار شوند.

ردپای افراد صاحب نفوذ در بین شکارچیان غیرمجاز / کشف 42 قبضه سلاح ‌از شکارچیان در کرمان

به گزارش خبرآنلاین از کرمان : مرجان شاکری ، با اشاره به اقدامات اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان در سال جاری و افزایش کشفیات سلاح و دستگیری متخلفان و شکارچیان غیر مجاز در استان نسبت به سال گذشته اظهار داشت: محیط زیست استان کرمان در راستای مقابله با هر گونه تخلف و بر خورد با متخلفان گام‌های مثبت و موثر زیادی برداشته است.

وی با اشاره به چابک‌سازی و جوان‌سازی یگان حفاظت محیط زیست در استان کرمان گفت: افزوده شدن خودروهای صحرایی به ناوگان خودرویی، اضافه‌شدن در مجموع 30 محیط‌بان به محیط زیست استان و افزایش ارتباط ما با دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی در استان در این راستا بسیار موثر بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با بیان اینکه ارتباط موثری با دیگر دستگاه‌ها که رابط قضائی محسوب می‌شوند برقرار شده است افزود: تمام اقدامات انجام شده به ما کمک کرد تا عرصه را بر شکارچیان متخلف در استان تنگ کنیم.

وی با عنوان اینکه از ابتدای سال جاری تا 25 خردادماه نزدیک به 30 قبضه سلاح مجاز، 10 قبضه سلاح غیر مجاز و 2 قبضه اسلحه جنگی از شکارچیان متخلف در استان کرمان ضبط شده و در مجموع موفق به ضبط 42 قبضه اسلحه از متخلفان شده‌ایم گفت: کشف 33 راس پستاندار و 82 قطعه پرنده جزو آمار کشفیات ما در استان کرمان بوده است.

شاکری با بیان اینکه محیط‌بانان ما اشراف کاملی به منطقه داشته و با توجه به شناخت و استفاده از تجربه محیطبانان باسابقه در کنار نیروهای جوان ما توانستیم توفیقات خوبی داشته باشیم و عرصه را به متخلفان تنگ کنیم افزود: اکثر این شکارچیان غیرمجاز در کوه‌ها دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی کشور تغییر کرده و از سوی دیگر شیوع ویروس کرونا باعث تعطیلی برخی کسب و کارها شده است و این خود زمینه آن را فراهم کرده که برخی افراد برای پرکردن اوات فراغت خود به شکار روی بیاورند تصریح کرد: از نظر مراجع تقلید شکار به قصد تفریح آن کاملا حرام است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با بیان اینکه قوانین جاری جمهوری اسلامی به دلیل حفاظت از محیط زیست در مناطق شکار را ممنوع کرده است گفت: همه ما باید برای حفاظت از محیط زیست تلاش کنیم تا برای نسل آینده شرایط بهتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته در بین شکارچیان متخلف در استان کرمان افراد صاحب نفوذی را دستگیر کردیم که تصور نمی‌کردند در دام قانون گرفتار شوند افزود: این هشدار را به همه شکارچیان غیرمجاز می‌دهیم که به هیچ عنوان اجازه تخلف به هیچ کس داده نمی‌شود و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با جدیت با آنها برخورد می‌شود.

شاکری با تاکید بر اینکه در مسئله حفاظت از محیط زیست به هیچ عنوان کوتاه نیامده و به هیچ عنوان مماشاتی در کار نیست تصریح کرد: از صاحبان نفوذ توقع بیشتری است که به حفظ محیط زیست به عنوان سرمایه ملی اهمیت دهند و به قانون ساری و جاری کشور و تاکیدات مقام معظم رهبری توجه بیشتری داشته باشند.

48

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان