انتقاد نماینده ارومیه: هنوز از فراکسیون سازی نجات پیدا نکردیم به مرحله کمیسیون سازی رسیدیم

سید سلمان ذاکر گفت: ما در مجلس هنوز از فراکسیون سازی نجات پیدا نکرده ایم و امروز به مرحله کمیسیون سازی رسیده ایم.

انتقاد نماینده ارومیه: هنوز از فراکسیون سازی نجات پیدا نکردیم به مرحله کمیسیون سازی رسیدیم

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، سید سلمان ذاکر نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، 18 تیر) قوه مقننه، در تذکری با استناد به ماده 22 آیین نامه داخلی مجلس، گفت: در شرایط کنونی تهیه و تنظیم برنامه هفتگی مجلس دچار آسیب است، خطای هیات رئیسه در این است که هنوز اهم و مهم را در اولویت کار مجلس قرار نداده است، متاسفانه ما هنوز از فراکسیون سازی نجات پیدا نکرده ایم و امروز به مرحله کمیسیون سازی رسیده ایم.

وی افزود: اولویت مجلس فراکسیون سازی نیست بلکه اولویت ما براساس فرمایشات رهبر انقلاب، معیشت و اقتصاد کشور است. امروز کارگران، مردم، کم درآمدها، زیر گرانی و تورم له شده اند اما خبری در مجلس نیست. متاسفانه در شرایط کنونی، تورم، گرانی، مسکن، گرانی کالا و مصالح مردم را عصبانی کرده است از این رو باید مجلس چند اقدام اساسی برای مهار تورم و گرانی انجام دهد زیرا فراکسیون سازی تاثیری در حال و زندگی مردم ندارد.

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده ارومیه ، بیان داشت: هیئت رئیسه به عنوان مجری آیین نامه نمی تواند تشخیص خودش را به جای تشخیص نمایندگان قرار دهد وقتی طبق آیین نامه جمعی از نمایندگان متقاضی تشکیل کمیسیون ویژه هستند، اضطراری بودن آن با رأی صحن مشخص می شود و در این رابطه هیئت رئیسه اجازه نمی دهد که جلوی تشکیل فراکسیون و کمیسیون های ویژه را بگیرد.

نایب رئیس مجلس اضافه کرد: درباره تشکیل فراکسیون ها دستورالعملی وجود دارد و مسئولی در هیئت رئیسه باید این دستورالعمل را رعایت کند، از این رو در روزهای آتی جلساتی با متقاضیان تشکیل فراکسیون ها برگزار می شود تا این موارد سامان یافته و برخی فراکسیون های مشترک در هم ادغام شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان