استفاده شهرداری تهران از پیاده‌روها هیچ منفعت قانونی را مختل نمی‌کند

تهران- ایرنا- مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر از تدوین دستورالعمل‌های دقیق برای استفاده از پلازاها و پیاده‌روهای پایتخت خبر داد و گفت: لایحه بهره‌برداری از پیاده‌رو ها هیچ منفعت قانونی را از بین نخواهد برد.

استفاده شهرداری تهران از پیاده‌روها هیچ منفعت قانونی را مختل نمی‌کند

به گزارش ایرنا، «سید علی مفاخریان» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران درباره نقش لایحه ساماندهی پیاده‌روهای تهران در بهینه‌سازی استفاده از ظرفیت‌های میدان‌ها و پیاده‌روهای شهر گفت: در حال حاضر ظرفیتی در پایتخت برای مکث مردم وجود دارد ولی استفاده درستی از آن نمی شود و ممکن است مسائل و مشکلاتی برای عبور و مرور شهروندان یا صاحبان واحدهای صنفی به بار بیاورد که ساماندهی آن می‌تواند ضوابطی برای برخورداری بی‌ضرر از این ظرفیت فراهم کند.

وی ادامه داد: هدف از طرح موضوع پلازاها، ایجاد سرزندگی شهری و احیای فضای خاطره جمعی برای شهروندان بوده است و برای این امر باید فضایی برای حضور مردم در پلازا ها وجود داشته باشد.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر ون‌کافه ها و دست فروشان به ایجاد و رونق چنین فضاهایی کمک می‌کنند.

وی با تاکید بر این که بهره‌برداری از فضای پلازاها شرایط ویژه ای را می‌طلبد، اظهار کرد: به عنوان مثال نوع فعالیت یا محصولات واحدهای سیار اعم از ون‌کافه ها یا دستفروشان نباید با اصناف ثابت مستقر مشابهت داشته باشد.

مفاخریان خاطرنشان کرد: در این زمینه دستورالعمل های دقیقی در حال تدوین است که علاوه بر ایجاد رونق شهری و رضایت شهروندان، واحدهای صنفی هم از اجرای این لایحه  استقبال کنند.

12 هزار کیلومتر پیاده رو در تهران وجود دارد که امسال قرار است 500 کیلومتر از این اماکن ترددی شهروندان به‌سازی شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان