رویترز بررسی کرد؛

نقش آمریکا در سقوط امروز قیمت نفت

اقتصادنیوز؛ نگرانی در مورد تولید بیش از حد نفت خام در آمریکا باعث کاهش قیمت های نفت در روز چهارشنبه شد.

نقش آمریکا در سقوط امروز قیمت نفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، انتشار داده‌های صنعتی آمریکا مبنی بر افزایش ذخایر نفت آمریکا باعث افزایش نگرانی در مورد تولید بیش از حد نفت شده است. از همین رو، قیمت نفت در روز چهارشنبه سقوط کرد. اما امید به بهبود اقتصاد چین، کاهش قیمت نفت را محدود کرد.

معاملات آتی نفت خام برنت با 0.2 درصد (10 سنت) کاهش به 42.98 دلار در هر بشکه رسید. معاملات آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت نیز 0.3 یا 12 سنت کاهش پیدا کرد و به قیمت 40.50 دلار در هر بشکه معامله شد.

ساتورو یاشیدا، تحلیل گر بازاز در این رابطه اظهار کرده است: «وضعیت بازار بسیار پیچیده است. زیرا خوش بینی به بهبود سریع اقتصاد چین با نگرانی مداوم در مورد افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا و سراسر جهان آمیخته شده است. افزایش شیوع همه گیری می تواند روند بهبود تقاضای سوخت را متوقف کند» او در ادامه افزود: «انتظار می رود قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت در هفته های آتی در محدوده ی 38.5 تا 41.5 دلار باقی بماند».

برخلاف انتظارات، ذخایر نفت خام آمریکا در هفته ی گذشته افزایش یافته است. اما براساس داده های گروه صنعتی امریکن پترولیوم، موجودی ذخایر بنزین بیش از حد انتظار کاهش پیدا کرده است. سازمان اطلاعات انرژی آمریکا در روز سه شنبه اعلام کرد تولیدات نفت خام آمریکا در سال 2020 به میزان 600 هزار بشکه در روز کاهش پیدا خواهد کرد. پیش بینی قبلی این سازمان در مورد کاهش تولید نفت خام آمریکا، 670 هزار بشکه در روز بود. انتظار می رود تقاضای جهانی نفت تا پایان سال 2021 بهبود یابد.

هیرویوکی کیکوکاوا، مدیر تحقیقات شرکت نیسان در رابطه با پیش بینی مجدد سازمان انرژی آمریکا در مورد سقوط تولیدات نفت این کشور این گونه اظهار کرده است: «پیش بینی این سازمان مبنی بر کاهش تولید نفت آمریکا ناشی از چشم انداز بهبود تقاضا در بازار نفت است. با این حال، انتظار می رود سازمان کشورهای صادرکننده ی نفت و متحدانش کاهش تولید نفت در ماه آگوست را محدود کنند».

بنابر گزارش سه منبع موثق به رویترز، شرکت ملی نفت ابوظبی در تلاش است صادرات نفت را در ماه آگوست افزایش دهد. این مساله بیانگر این است که گروه اوپک پلاس قصد دارد کاهش تاریخی تولید نفت را در ماه آینده محدود کند.

این مطلب برایم مفید است
9 نفر این پست را پسندیده اند
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان