واگذاری مالکیت ماشین سازی تبریز به وزارت کار

تبریز- ایرنا- مدیرعامل گروه صنعتی ماشین سازی تبریز گفت: با پیشنهاد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تصویب هیات دولت این گروه زیر مالکیت این وزارتخانه قرار گرفت.

واگذاری مالکیت ماشین سازی تبریز به وزارت کار

ناصر فرج زاده روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: واگذاری مالکیت گروه ماشین سازی تبریز به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه هشت شرکت دولتی دیگر در ازای بدهی 32 هزار میلیارد تومانی دولت به وزارت متبوع صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: این واگذاری ها، در راستای اجرای طرح همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان است.

مدیرعامل گروه ماشین سازی تبریز خاطر نشان کرد: اختلافات مالکیتی که در این ماههای اخیر برای این مجموعه وجود داشت، باعث مشکلات عدیده ای شده بود که با مصوبه دیروز هیات وزیران در خصوص تعیین مالک، سرعت پیشرفت این مجموعه بیش از پیش افزایش پیدا می کند.

گروه ماشین سازی تبریز با بیش از 50 سال قدمت یکی از بزرگترین کارخانه‌های شهر تبریز واقع در قراملک و تولیدکننده انواع ماشین‌های صنعتی همانند انواع ماشین‌ابزار، کمپرسورهای صنعتی، پمپ‌های آب، الکترو موتور، لیفت تراک، انواع موتورهای دیزلی، ماشین آلات نساجی، ماشین‌های تراش، ماشین‌های فرز، ماشین‌های مته، قطعات ریخته و دستگاه‌های سی ان سی است.
کارخانه ماشین سازی در سال 1346 کلنگ زنی و در سال 1352 به بهره برداری رسیده است.

این گروه صنعتی مادر که از نخستین واحدهای صنعتی مادر ایران محسوب می شود، در یک دهه اخیر به دلیل واگذاری های غیراصولی به افراد غیراهل با مشکلات اساسی در مدیریت و تولید مواجه شده و بخش بزرگی از نیروی انسانی آن بیکار شده بود.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی 2 سال قبل مالکیت گروه صنعتی ماشین سازی را از فرخزاد گرفت و  آن را به صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد، به عنوان مالک قبلی آن، پس داد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان