رئیس کمیسیون بهداشت: دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود با کمبود تخت های بیمارستانی مواجه می‌شویم

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس، گفت: اگر مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند در زمینه تخت های بیمارستانی و آی سی یو با مشکل مواجه خواهیم شد.

رئیس کمیسیون بهداشت: دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود با کمبود تخت های بیمارستانی مواجه می‌شویم

حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به افزایش شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: بسیاری از شهرهای کشور به لحاظ بیماری کرونا در حالت هشدار و قرمز  به سر می‌برند که ضروری است ستاد مقابله با کرونا فکری اساسی برای این استان ها و شهرها کنند. مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند با کمبود تخت بیمارستانی مواجه می‌شویم.

وی با بیان اینکه متاسفانه اخیر شاهد افزایش برگزاری مراسمهای مختلف عروسی و عزا و همچنین حضور مردم در مکانهای شلوغ بدون رعایت پرتکلهای بهداشتی هستیم، افزود: متاسفانه برخی مردم تصور می‌کنند ماجرای کرونا تمام شده و نسبت به رعایت نکات بهداشتی و دستورالعمل‌ها بیتوجه هستند که همین مسئله باعث افزایش شیوع این ویروس  شده است.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه طبق اعلام وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا به دلیل تلقی کردن شرایط عادی،  رعایت پروتکل های بهداشتی کاهش یافته است، ادامه داد: به اذعان مسئولان مربوطه به دلیل افزایش شیوع این ویروس تعداد بستری در مراکز درمانی افزایش یافته و به همین دلیل تختهای بیمارستانی در حال پر شدن است.

شهریاری بیان داشت:کادر درمانی 5 ماه است به طور مداوم در حال خدمات‌رسانی به مردم هستند و تعداد زیادی از آنها هم جان خود را در این مسیر از دست داده‌اند در این رابطه انتظار دارند مردم پروتکل‌های بهداشتی که توسط وزارت بهداشت ابلاغ می‌شوند را رعایت کنند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس اظهار داشت: با مدیریت خوبی که تاکنون انجام شده توانستیم کرونا را کنترل کنیم و اگر در این مورد سهل‌انگاری شود و اوضاع از وضعیت فعلی خارج شود در زمینه تخت بیمارستانی و آی سی یو با مشکل مواجه خواهیم شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان