پخش زنده "راهپیمایی صلح سارایوو بوسنی" از شبکه خارجی تلویزیون

سال‌ها پس از کشتار سربرنیتسا، مسلمانان با راهپیمایی صلح جواب می‌دهند؛ برنامه تلویزیونی‌ ۵۰ دقیقه‌ای که با حضور فرزند شهید رسول حیدری از استودیوی شبکه سحر روی آنتن می‌رود.

پخش زنده "راهپیمایی صلح سارایوو بوسنی" از شبکه خارجی تلویزیون

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ با فرا رسیدن 11 جولای و در سالگرد فاجعه سربرنیتسا یا نسل‌کشی سِربْرِنیتسا به قتل بیش از 8000 مرد از ساکنین بوسنیایی شهر مسلمان‌نشین سربرنیتسا (در بوسنی و هرزگوین امروزی) توسط ارتش جمهوری صرب بوسنی، منجر شد. این کشتار، بعد از جنگ جهانی دوم، بزرگ‌ترین نسل‌کشی در اروپا به‌شمار می‌آید.

کانال بالکان شبکه سحر اقدام به پوشش گسترده راهپیمایی صلح که همه‌ساله در چنین روزی در سارایوو برگزار می‌شود، می‌کند. این ویژه برنامه به نام "مارش میرا" شنبه بیست و یکم تیر ساعت 13:35 به وقت تهران روی آنتن است. 

این برنامه 50 دقیقه ای با حضور مهدی حیدری فرزند «شهید رسول حیدری» از بنیانگذاران اصلی مراسم راهپیمایی صلح از تهران و در استودیوی برنامه همراه است. ارتباط اسکایپی با رفیق تپیچ به عنوان خبرنگار حاضر در سارایوو و منطقه سربرنیتسا،کلیپ، تصویر نریشن و ارتباط تلفنی و اسکایپی با کارشناسان و مهمانی از بوسنی و سوئد از بخش های مختلف این ویژه برنامه مناسبتی است. 

در11 جولای 1995 میلادی ارتش جمهوری صرب بوسنی با تهاجم به منطقه سربرنیتسا بیش از 8000 مرد و پسر مسلمان بوسنیایی را به قصد نسل‌کشی از بین برد که بعدها این اقدام به بزرگ ترین نسل کشی پس از جنگ جهانی دوم در اروپا معروف شد. 

«مارش میرا» با اجرای عادل حاجی محمداویچ و تهیه‌کنندگی محسن جعفری بر روی آنتن کانال بالکان شبکه سحر است.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان