دیپلمات ارشد روس:

آمریکا شانسی برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ندارد

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد تأکید کرد که قطعنامه پیشنهادی آمریکا به شورای امنیت برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران مطلقاً شانسی برای پذیرفته شدن ندارد.

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم به نقل از اسپوتنیک، «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد روز پنج‌شنبه در گفتگویی آنلاین با خبرنگاران اعلام کرد که قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران مطلقاً راه به جایی نخواهد برد.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در خصوص قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه ایران تصریح کرد: «این قطعنامه آینده بسیار بدی دارد. باید بگویم که اصلاً آینده‌ای ندارد. از همان زمانی که آمریکایی‌ها کار بر روی این قطعنامه را آغاز کرد، به آن‌ها گفتیم که این قطعنامه مطلقاً هیچ شانسی برای پذیرفته شدن ندارد.»

این دیپلمات ارشد روس در ادامه تأکید کرد: «پذیرفته شدن چنین قطعنامه‌ای به حیات برجام پایان خواهد داد. مشخص است که ایران هرگز آن را نخواهد پذیرفت و حق هم دارد که آن را نپذیرد.»

اواسط خردادماه سال جاری «کلی کرافت» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد اعلام کرد که پیش نویس قطعنامه‌ای را که خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران است را میان اعضای شورای امنیت از جمله روسیه توزیع کرده است.

نماینده آمریکا گفت که او می‌خواهد ابتدا با سفرای کشور‌ها صحبت کرده تا اطمینان حاصل کند که همه می‌دانند که شورای امنیت سازمان ملل اجازه نخواهد داد این ممنوعیت‌ها در ماه اکتبر به پایان برسند.

برای تصویب یک قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل متحد باید دست‌کم 9 کشور عضو شورای امنیت با آن موافقت کنند و در عین حال قطعنامه از سوی هیچ‌یک از اعضای دائم شورای امنیت (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس و فرانسه) وتو نشود.

هفته گذشته در آستانه برگزاری نشست مجازی شورای امنیت برای بررسی قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه ایران، چند دیپلمات غربی در مصاحبه با نشریه آمریکایی فارن پالیسی اعلام کردند که قطعنامه پیشنهادی آمریکا برخلاف تبلیغات دولت ترامپ از حمایت کافی در شورای امنیت برخوردار نیست و احتمالاً این قطعنامه حتی بدون در نظر گرفتن وتوی آن از سوی روسیه و چین، به تصویب نخواهد رسید.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان