مدودیف: روسیه به رزمایش های غرب در دوره کرونا پاسخ خواهد داد

مسکو - ایرنا - معاون دبیر شورای امنیت روسیه اعلام کرد که در دوره شیوع کرونا پیمان ناتو رزمایش برگزار کرد و روسیه قطعا به آن پاسخ مناسب خواهد داد.

مدودیف: روسیه به رزمایش های غرب در دوره کرونا پاسخ خواهد داد

 دمیتری مدودوف روز پنجشنبه در مصاحبه با روزنامه روسی کامسامولسکایا پراودا گفت: روسیه درخواست کرد که در دوره شیوع کرونا، در خطوط حائل بین ناتو و روسیه و پیمان امنیت جمعی از برگزاری رزمایش خودداری شود.

وی افزود: اما ناتو رزمایش برگزار کرد و مسکو باید به این اقدام واکنش نشان دهد و تسلیحات خود را در شرایط لازم نگهدارد. سلاح های روسیه باید برنده (موثر)، دقیق و بروز باشد.  

معاون دبیر شورای امنیت روسیه با بیان اینکه مانند هر کشور دیگری مسائل داخلی به اندازه کافی داریم، اظهار کرد: اما مسائل خارجی روسیه نیز کفایت می کند. ببینید از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی چه چیزی رخ داد. ما در سالهای دهه 90 میلادی تلاش کردیم با کشورهای عضو ناتو همکاری برقرار کنیم.

وی ادامه داد: حتی یک بار هم در گذشته موضوع عضویت در پیمان آتلانتیک شمالی را مطرح کردیم اما به ما گفتند که به کشور ما در آن پیمان نیازی ندارند زیرا که اولویت خود را دارند و روسیه در آن نمی گنجد و آنطور نیست که ناتو می خواهد.

مدودوف گفت: اگر ما در این سازمان عضو نیستیم و باتوجه به اینکه ناتو یک بلوک نظامی است باید این واقعیت را درک کنیم که ارتش این بلوک نظامی آماده می شود تا در اقدامات جنگی ازجمله علیه کشور ما شرکت کند. 

معاون دبیر شورای امنیت روسیه سپس به هدف گیری تسلیحات هسته ای (آمریکا) علیه روسیه اشاره کرد و افزود: آیا ماموریت پرواز این تسلیحات را کسی تغییر داده است؟ نه خیر تغییر نداده است پس در این صورت باید تسلیحات خود را در شرایط لازم نگهداریم.

وی خاطرنشان کرد: به همین خاطر انواع جدید تسلیحات بوجود می آید تا پاسخ موثر به این گونه اقدامات داده شود. 

مدودوف هشدار داد: در صورتی که آمریکا توانمندی هسته ای خود را افزایش دهد، روسیه نیز به ناچار تصمیمات و اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

 روابط روسیه و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از 70 سال پیش تا امروز همواره با نوسان مواجه بوده است هر چند که در دوره ای دو طرف به همکاری روی آوردند اما اکنون اختلاف ها هر روز بیشتر می شود و تنش ها رنگ عملیاتی تری به خود می گیرند.

پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 میلادی که پس از انحلال پیمان ورشو بوقوع پیوست، پیمان ناتو حفظ شد و روند گسترش خود را ادامه داد.
روس ها معتقدند که گسترش ناتو به شرق، برخلاف وعده این پیمان صورت می گیرد و امنیت و تمامیت ارضی این کشور را هدف گرفته است.

همکاری های گاه و بی گاه روسیه و ناتو تا سال 2014 که مناقشه در اوکراین آغاز شد ادامه داشت اما الحاق شبه جزیره کریمه به خاک روسیه باز هم شرایط را بدتر از قبل کرد و ناتو نشست های سالانه خود با روسیه را به حالت تعلیق درآورد.
به دنبال این اقدام سازمان آتلانتیک شمالی، وزارت دفاع روسیه نیز نماینده نظامی خود را از ناتو فراخواند.
در شش سال گذشته ناتو در دفاع از اوکراین تدابیری را علیه روسیه بکار گرفته است که مهم ترین آن استقرار چهار گردان در لهستان و سه جمهوری بالتیک شامل استونی، لتونی و لیتوانی است.
در این مدت ناتو هر سال در کشورهای بالتیک، اوکراین و دریای سیاه و گرجستان رزمایش های بین المللی اجرا کرده که باتوجه به ماهیت ضدروسی این تدابیر، عصبانیت روس ها را در پی داشته است هر چند که روسیه نیز در واکنش رزمایش هایی را در دریای سیاه و بالتیک و مناطق اروپایی خود برگزار کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان