قطعه‌سازان ۳۲ هزار میلیارد تومان از خودروسازان مطالبه دارند

اصفهان- ایرنا- رییس انجمن قطعه سازان استان اصفهان و عضو انجمن همگن ایران گفت: زنجیره تامین کننده‌ها و قطعه سازان ۳۲ هزار میلیارد تومان از خودروسازان مطالبه دارند.

قطعه‌سازان 32 هزار میلیارد تومان از خودروسازان مطالبه دارند

ابراهیم احمدی روز پنجشنبه در حاشیه رونمایی از قطعات جدید خودرو با حضور معاون وزیر صنعت معدن و تجارت در منطقه صنعتی دولت آباد اصفهان اظهار داشت: 14 هزار میلیارد تومان از مطالبات قطعه سازان معوق است که بیشتر از 120 روز از زمان آن گذشته است.

به گفته وی هشت میلیارد تومان این مطالبات چک و خرید دیون ( وام که ادای آن را مدت معین باشد) است.

وی افزود: بزرگترین چالش قطعه سازان عدم نقدینگی و دستوری بودن قیمت خودرو است .

رییس انجمن قطعه سازان استان اصفهان ادامه داد: خودرو در زمان حاضر به قیمت واقعی به فروش نمی رسد و خودروسازان هم نمی توانند مطالبات قطعه سازان را پرداخت کنند و به همین دلیل در سرمایه گذاری دچار مشکل می شوند.

وی بیان کرد: مشکلات ارز، بالا رفتن قیمت مواد اولیه فولاد، آلومینیوم، مس و پلی آمیدها و هزینه های جانبی از دیگر مشکلات قطعه سازان محسوب می شود.

احمدی تصریح کرد: در صورتیکه قیمت خودرو درست و واقعی شود، مشکل قطعه سازان هم حل خواهد شد. 

وی گفت: بیش از 20 میلیارد تومان برای راه اندازی این مجموعه اطلس پمپ سرمایه گذاری شد و برای 500 نفر بصورت مستقیم و یک هزار و 200 نفر بصورت غیر مستقیم اشتغالزایی شده است.

احمدی اظهارداشت: برای تولید این قطعات جدید خودرو نزدیک 2 سال کار شده و کار اصلی در سال 98 انجام شد و آزمایشهای دوام ایران خودرو و سایپا انجام شده است.

رییس انجمن قطعه سازان استان اصفهان بیان کرد: ظرفیت تولید این شرکت روزانه حدود 600 تا 800 قطعه است که بعضی از آنها امروز با حضور معاون وزیر صنعت رونمایی شد و برخی به تولید انبوه رسیده است.

قطعات موتور جدید خودرو کا 132، انواع اویل پمپ ، قطعات توربو شارژ و قطعات پمپ هیدرولیک فرمان از جمله مواردی بود که امروز از آنها  در شهرک صنعتی دولت آباد اصفهان رونمایی شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان