آمریکا و تایلند بیانیه چشم‌انداز راهبردی امضا کردند

تهران- ایرنا- «جیمز مک‌کانویل» رییس فرماندهی نیروی زمینی ارتش آمریکا در دیدار با مقام‌های سیاسی و نظامی تایلند بیانیه «چشم‌انداز راهبردی» امضا کرد.

آمریکا و تایلند بیانیه چشم‌انداز راهبردی امضا کردند

رویترز جمعه گزارش داد: در حالی که واشنگتن قصد دارد به متحدانش در مورد تعهد به منطقه دوباره اطمینان بدهد، مک‌کانویل در دیدار با «پرایوت چان اوچا» نخست وزیر و «آپیرات کانگسوپونگ» فرمانده ارتش تایلند این بیانیه چشم‌انداز راهبردی را امضا کرد.
متن این بیانیه منتشر نشده است اما سفارت آمریکا در واشنگتن اعلام کرد که مک‌کانویل و آپیرات در مورد «نوسازی ارتش، دکترین و تمرین‌های نظامی مشترک» گفت‌وگو کردند.
دفتر پرایوت هم اعلام کرد که آمریکا 2 میلیون دلار به تایلند کمک کرده است تا با گسترش کرونا مقابله کند.
تایلند از متحدان قدیمی واشنگتن در آسیا به شمار می‌آید اما در سال 2014 پس از آنکه ارتش تایلند در کودتایی نظامی دولت غیرنظامی منتخب را برکنار کرد، روابط دو کشور تیره شد.
آمریکا در پی کودتای تایلند برخی از همکاری‌های نظامی خود را کاهش داد اما بانکوک تلاش کرد تا بجای آمریکا، روابطش را با چین گسترش دهد.
پس از آنکه ارتش تایلند پس از انتخابات سال گذشته دولت را به غیرنظامیان بازگرداند روابط دو کشور رو به بهبودی نهاد و یک توافق تسلیحاتی میان دو کشور امضا شد که براساس آن قرار شد آمریکا نفربرهای زرهی و بالگردهای تهاجمی سبک به تایلند بفروشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان