قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۱۸ تیرماه ۹۹/ طلا در چند قدمی مرز ۱۸۰۰ دلار ایستاد

سکه همچنان در کانال ۱۰ میلیون تومانی نوسان دارد به طوری که در معاملات امروز هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به بهای ۱۰ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان فروخته شد.

قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه 18 تیرماه 99/ طلا در چند قدمی مرز 1800 دلار ایستاد

سکه همچنان در کانال 10 میلیون تومانی نوسان دارد به طوری که در معاملات امروز (چهارشنبه) هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به بهای 10 میلیون و 550 هزار تومان فروخته شد.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ بهای طلا و سکه در بازار امروز شاهد رشد بود و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در ساعت 13 و 45 دقیقه امروز (چهارشنبه) به بهای 10 میلیون و 550 هزار تومان فروخته شد.

همچنین هر قطعه سکه تمام طرح قدیم 9 میلیون و 500 هزار تومان، نیم سکه 5 میلیون و 280 هزار تومان، ربع سکه 3 میلیون و 100 هزار تومان و هر قطعه سکه یک گرمی یک میلیون و 600 هزار تومان تعیین قیمت شد.

طلای خام 18 عیار هم به مانند سکه نسبت به روز گذشته روند افزایشی از خود نشان داد و به ازای هر گرم 953 هزار و 872 تومان معامله شد. هر مثقال طلا نیز 4 میلیون و 132 هزار تومان به فروش رسید.

طلا در چند قدمی مرز 1800 دلار ایستاد

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به افزایش موارد بیماری کووید 19 و امیدها به اقدامات محرک مالی بیشتر بانک مرکزی آمریکا، نزدیک به بالاترین رکورد خود در هشت سال اخیر ایستاد.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تقریبا تغییری نداشت و در 1792 دلار و 79 سنت ایستاد. بهای معاملات این بازار روز گذشته تا مرز 1796 دلار و 93 سنت پیش رفته بود و تنها چند دلار با 1800 دلار فاصله داشت. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.2 درصد کاهش، به 1805 دلار و 70 سنت رسید.

به گفته استفن اینس، استراتژیست بازار در شرکت خدمات مالی اکسی کورپ، توجه اصلی همچنان به آمریکا است. اگر روند شیوع بیماری ادامه پیدا کند، بازار با توجه به این حقیقت که بانک مرکزی آمریکا ناچار خواهد بود، تدابیر محرک مالی بیشتری را اجرا کند، از مرز قیمت 1800 دلار عبور خواهد کرد.

شمار موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا از مرز بیش از سه میلیون نفر عبور کرد و ایالتهای جدیدی آمار بالایی از افزایش موارد جدید را گزارش کرده‌اند.

عامل دیگری که به نگرانی‌های اقتصادی افزود، پیش‌بینی بانک مرکزی اروپا از رکورد اقتصادی عمیق‌تر منطقه یورو در سال میلادی جاری و بهبود ضعیف‌تر از حد انتظارات قبلی در سال 2021 بود.

تحلیلگران بانک اچ اس بی سی در یادداشتی نوشتند: ابهامات سلامتی، مالی و اقتصادی ناشی از پاندمی کووید 19 و تبعات آن احتمالا باعث تداوم روند صعودی طلا در سال 2021 اما در سطح پایین‌تر از روند فعلی خواهد شد.

بر اساس گزارش رویترز، مقامات بانک مرکزی آمریکا نسبت به تداوم روند افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا که ممکن است رشد هزینه مصرفی و رشد مشاغل را از بین ببرد، ابراز نگرانی کرده‌اند و یکی از مقامات بانک مرکزی وعده داد حمایت‌های بیشتری انجام گیرد.

نرخ‌های بهره اندک و اقدامات محرک مالی بانک‌های مرکزی جهان به نفع قیمت طلا خواهد بود که در شرایط ابهامات اقتصادی و سیاسی یک دارایی امن به شمار می‌رود.

شاخص دلار روز چهارشنبه 0.1 درصد رشد کرد و مانع صعود طلا شد.

به گزارش ایسنا، در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.3 درصد افزایش، به 1921 دلار و 69 سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ثابت بود و 835 دلار و 45 سنت معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.1 درصد کاهش، به 18 دلار و 28 سنت رسید.

 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان