هشدار در مورد افزایش راست‌گرایی افراطی در آلمان

تهران- ایرنا- وزیر کشور آلمان در خصوص گسترش تمایلات راست‌گرایانه افراطی، نژادپرستی و یهودستیزی در بین شهروندان این کشور هشدار داد.

هشدار در مورد افزایش راست‌گرایی افراطی در آلمان

به گزارش شبکه دویچه وله آلمان، «هورست زهوفر» وزیر کشور آلمان و «توماس هالدن‌ونگ» رئیس اداره حفاظت از قانون اساسی این کشور گزارش سالانه این اداره درباره اقدامات خشونت‌آمیز افراطیون در آلمان را ارائه کردند.

زهوفر گفت: در سال 2019 میلادی شمار اقدامات خشونت‌آمیز راست‌گرایان افراطی، نژادپرستان و یهودستیزان در آلمان افزایش یافته است. براساس گزارش اداره حفاظت از قانون اساسی، در این سال بیش از 22 هزار و 300 اقدام خشونت‌آمیز از جانب راست‌گرایان افراطی ثبت شده است که نسبت به سال 2018 افزایشی ده‌درصدی به‌شمار می‌رود.
آنچه در این گزارش جلب توجه می‌کند، اقدامات مرگ‌بار این دسته از افراط ‌گرایان علیه سیاستمداران آلمان است. در سال 2019 میلادی در دو حمله مسلحانه فرماندار کاسل و دو نفر در شهر هاله کشته شدند. «والتر لوبک» از جمله این سیاستمداران و عضو ارشد حزب دموکرات مسیحی بود که به خاطر طرفداری از پذیرش پناهجویان پیش تر هدف قرار گرفت و کشته شد. قاتل او دستگیر شد و محاکمه او در جریان است.
چندی پیش نیز یک نژادپرست قصد داشت به مراسم عبادی در کنیسه شهر هاله حمله کند و هر چند نتوانست وارد کنیسه شود اما یک رهگذر و یک مغازه‌دار ترک را به ضرب گلوله کشت.
وزیر کشور آلمان با اشاره به این که اقدامات یهودستیزانه نیز در این کشور افزایش یافته است تاکید کرد: «در سال 2019 هم یهودستیزی، اسلام‌هراسی و بیگانه‌ستیزی محورهای اصلی عملیات راست‌گرایان افراطی را تشکیل داده‌اند».
او ضمن بیان این که بیش از 90 درصد عملیات ضدیهودی از جانب راست‌گرایان افراطی صورت می‌گیرد تاکید کرد: «این برای کشور ما شرم‌آور است».
در گزارش مهم‌ترین دستگاه حافظ امنیت داخلی آلمان به افزایش خطر امنیتی از جانب کشورهای بیگانه هم اشاره شده است. در این راستا بیش از همه نسبت به اقدامات روسیه و چین هشدار داده شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان