اعلام آمادگی آلمان برای گسترش همکاری‌ها با عراق

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه آلمان در تماس تلفنی با همتای عراقی خود از آمادگی برلین برای ادامه همکاری‌ها با بغداد در زمینه بازسازی و مبارزه با تروریسم خبر داد.

اعلام آمادگی آلمان برای گسترش همکاری‌ها با عراق

«هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان طی تماسی تلفنی با «فواد حسین» همتای عراقی اش گفت : برلین آماده است به همکاری با این کشور برای پیگیری روند بازسازی و مبارزه با تروریست های داعش ادامه دهد.
در پیامی توییتری که در همین رابطه از سوی وزارت خارجه آلمان منتشر شد ، آمده است: آلمان همچنان مصمم است از دولت عراق در جهت اجرای اصلاحات برنامه ریزی شده و نبرد با تروریسم پشتیبانی کند.
این در حالی است که همکاری های آلمان با دولت عراق به دلیل کارشکنی های آمریکا با مشکل مواجه شده است. در این خصوص روز گذشته (پنج شنبه) سفیر آلمان در بغداد گفت که آمریکا بر سر راه فعالیت شرکت «زیمنس» برای پایان دادن به بحران برق در عراق مانع ایجاد می کند.
«اوله دییل» در مصاحبه با یکی از شبکه های تلویزیونی عراق تأکید کرد که دولت آمریکا از پروژه های بزرگی که این شرکت آلمانی در عراق به انجام رسانده است، راضی نیست.
وی یادآور شد که شرکت آلمانی زیمنس با دولت قبلی عراق نقشه راه و تفاهم نامه ای را برای پروژه های بزرگ برق و انرژی امضا کرده است.

سفیر آلمان در بغداد افزود: این پروژه ها شامل ساخت نیروگاه های برق با استفاده از گاز و همچنین اجرای یک سامانه انرژی کامل است.
دییل ادامه داد: شرکت زیمنس مرحله نخست اجرای طرح را تمام کرده و اکنون در آغاز مرحله دوم است که از مرحله نخست گسترده تر است. وی با تأکید بر توانایی آلمان در پایان دادن به بحران برق در عراق اظهار کرد که دولت آمریکا از فعالیت زیمنس به عنوان رقیب شرکت «جنرال الکتریک» در عراق راضی نبود.
امضای قرارداد زیمنس و عراق در حالی صورت می گیرد که مسؤولان آمریکایی همواره از عراقی ها خواسته اند که در زمینه انرژی با شرکت های آمریکایی از جمله جنرال الکتریک قرارداد ببندند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان