بیکارشدن ۵ هزار کارگر در بخش خرده‌فروشی انگلیس

شرکت داروخانه های زنجیره ای بوتس اعلام کرد ۴۰۰۰ نفر از کارکنان خود را اخراج می‌کند. فروشگاه جان لوئیس هم ۱۳۰۰ نفر از نیروی کار خود را از دست میدهد. به این ترتیب بیش از ۵۰۰۰ شغل دیگر در بخش خرده‌فروشی انگلیس از دست می رود.

بیکارشدن 5 هزار کارگر در بخش خرده‌فروشی انگلیس

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، جدیدترین ضربه همه گیری ویروس کرونا به اقتصاد انگلیس، از دست رفتن 5 هزار شغل در بخش خرده‌فروشی این کشور بوده است. به نظر می‌رسد مصرف‌کنندگان انگلیسی پس از بحران کرونا تمایلی به بازگشت به عادت های قبلی خرید خود ندارند.

 شرکت داروخانه های زنجیره ای بوتس و فروشگاه جان لوئیس در روز پنجشنبه به جمع خرده فروشانی پیوستند که هشدار داده اند در شرایطی که مصرف‌کنندگان خریدهای خود را به صورت آنلاین انجام می‌دهند و تمایلی به تردد در مراکز شهری ندارند، مجبورند مراکز خرید خود را تعطیل کنند.

 شرکت بوتس اعلام کرد 4000 نفر از کارکنان خود را اخراج می‌کند. این تعدیل نیرو در شرایطی صورت می گیرد که وزیر دارایی انگلیس آخرین طرح خود را برای حفظ مشاغل در روز چهارشنبه منتشر کرده بود. جان لوئیس هم 1300 نفر از نیروی کار خود را از دست میدهد.

 بسیاری از شرکت های برتر انگلیسی از زمان آغاز همه‌گیری ویروس کرونا تعدیل نیروهای خود را اعلام کرده اند. جان لوئیس که با عنوان محبوب ترین مرکز خرید انگلیس شناخته می شود، اعلام کرد هشت فروشگاه خود را تعطیل می کند. خریدهای آنلاین 70 درصد از فروش جان لوئیس را در سال جاری میلادی تشکیل می‌دهند. این رقم قبل از بحران کرونا برابر با 40 درصد بود.

 پس از اینکه شرکت بوتس اعلام کرد قصد دارد 48 عینک فروشی خود را به خاطر کاهش 85 درصدی فروش آن در ماه آوریل تعطیل کند، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس گفت آماده کمک به این شرکت هاست.

 ششمین اقتصاد بزرگ دنیا 25 درصد در ماه مارس کوچک شد و به سمت بزرگترین رکود خود طی 300 سال گذشته پیش می رود. نرخ بیکاری در انگلیس به حدود 10 درصد رسیده است.

 32

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان