ضربه سخت کرونا به اقتصاد غیرنفتی دبی

شهر دبی، ضربه سختی از اقدامات اتخاذ شده جهت مهار گسترش ویروس کرونا خورده است، این در شرایطی است که امارات ثروت نفتی همسایه خود عربستان را ندارد.

ضربه سخت کرونا به اقتصاد غیرنفتی دبی

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، بخش خصوصی غیر نفتی دبی پس از برداشته شدن محدودیت های اعمال شده جهت مهار گسترش ویروس کرونا در امارات، در ماه ژوئن ثابت ماند. این اولین ماهی بود که این بخش از ماه فوریه روند کاهشی نداشت.

 شاخص فصلی مدیران خرید آی اچ اس مارکت در ماه ژوئن به 50 رسید. این رقم در ماه مه برابر با 46 بود. عدد 50 در این شاخص جدا کننده رشد اقتصادی از رکود است.

دیوید اوون، یکی از اقتصاددانان های آی اچ اس مارکت می گوید:« آخرین تحقیقات شاخص مدیران خرید نشانه های امیدوار کننده ای از رشد در بخش خصوصی غیر نفتی دبی دارد».

« برخی بخش ها در روند بهبودی و رسیدن به شرایط عادی قرار گرفته اند. ولی بخش‌های دیگر محتاط‌تر عمل می‌کنند و تقاضا در برخی حوزه‌ها مخصوصاً سفر و گردشگری هنوز هم بسیار ضعیف است».

شهر دبی، قطب تجارت و گردشگری خاورمیانه، ضربه سختی از اقدامات اتخاذ شده جهت مهار گسترش ویروس کرونا خورده است، این در شرایطی است که امارات ثروت نفتی همسایه خود عربستان را ندارد.

 تولید در اقتصاد غیر نفتی در ماه ژوئن تا 53 افزایش یافت. این رقم در ماه مه برابر با 44.8 بود. تولید در ماه آوریل به پایین ترین رقم 36.9 رسیده بود.

 گزارش شاخص مدیران خرید نشان می دهد علی رغم تقاضای بالاتر، آسیب وارد شده به درآمد شرکت ها از تعطیلی های اعمال شده آنقدر شدید بوده که برخی شرکت‌ها مجبور شده‌اند برای کاهش هزینه هایشان، کارمندان خود را اخراج کنند.

دورنمای فعالیت‌های اقتصادی برای دومین ماه پیاپی در ماه ژوئن افزایش یافت و بسیاری از کسب و کارها حالا در مورد رشد طی سال آینده میلادی خوشبین تر هستند.

 31

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان