موج ورشکستگی شرکت های نفت و گاز آمریکا‌ ادامه دارد

سقوط قیمت نفت به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا و جنگ غیرمنتظره قیمت بین عربستان و روسیه باعث افزایش ورشکستگی شرکتهای نفت و گاز آمریکای شمالی در سه ماهه دوم سال جاری میلادی شده است.

موج ورشکستگی شرکت های نفت و گاز آمریکا‌ ادامه دارد

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در شرایطی که قیمت نفت هنوز پایین است و موج دوم همه گیری ویروس کرونا روند بهبود تقاضا برای سوخت را تهدید می کند، ورشکستگی های نفت و گاز در امریکای شمالی همچنان ادامه خواهد داشت.

 سقوط قیمت نفت به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا و جنگ غیرمنتظره قیمت بین عربستان و روسیه باعث افزایش ورشکستگی ها در سه ماهه دوم سال جاری میلادی شده است.  از جمله شرکت‌هایی که در این بین اعلام ورشکستگی کرده اند عبارتند از: شرکت چیساپیک انرژی و وایتینگ پترولیوم.

 طبق گزارش شرکت حقوقی هاینز اند بون، 18 شرکت تولید کننده نفت در سه ماهه دوم سال جاری میلادی اعلام ورشکستگی کرده اند که بالاترین رقم از سه ماهه دوم سال 2016 سال است یعنی زمانی که 34 شرکت اعلام ورشکستگی کرده بودند. در کل 23 تولید کننده نفتی و 18 شرکت خدمات میادین نفتی در سال جاری میلادی به دنبال حفاظت از خود در برابر بدهی هایشان بوده اند.

 قیمت نفت خام آمریکا در حال حاضر حدود 40 دلار در هر بشکه است و این قیمت برای بسیاری از تولیدکنندگان نفت شیل که زیر بار سنگین بدهی قرار دارند کافی نیست.

 وکلای این شرکت حقوقی هشدار داده‌اند موج جدید همه‌گیری ویروس کرونا در سراسر جهان به رشد تقاضا برای سوخت در کوتاه مدت آسیب می رساند.

 تولیدکنندگان نفت و گاز در آمریکای شمالی تنها در سه ماهه دوم سال جاری میلادی 29 میلیارد دلار بدهی ثبت کرده‌اند که 9 میلیارد دلار آن متعلق به شرکت بزرگ چیسااپیک انرژی است. در کل، شرکت های اکتشاف و تولید نفت که در سال جاری میلادی اعلام ورشکستگی کرده‌اند 30.6 میلیارد دلار بدهی دارند.

 شرکت های خدمات میادین نفتی که در 2020 اعلام ورشکستگی کرده بودند، 23.8 میلیارد دلار بدهی داشتند و سردمدار آنها شرکت دایاموند دریلینگ با 11.8 میلیارد دلار بدهی بود.

 30

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان