تسهیلات اشتغال به هنرمندان صنایع‌دستی ساکن در روستاهای زنجان پرداخت می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: به منظور حمایت از تولید، تسهیلات اشتغال به هنرمندان صنایع‌دستی ساکن در روستاهای این استان پرداخت می‌شود.

تسهیلات اشتغال به هنرمندان صنایع‌دستی ساکن در روستاهای زنجان پرداخت می‌شود

امیرارجمند روز جمعه در جمع خبرنگاران افزود: یکی از راه‌های حمایت از توسعه اقتصادی روستاها، حمایت از محصول محوری در روستا و جلب مشارکت اهالی برای گرایش به شغل مشترک به منظور کسب درآمد و ثروت بیشتر و گسترش مزیت های روستا است.

و ی ادامه داد: در این راستا با همکاری اداره کل میراث فرهنگی و صندوق کارآفرینی امید زنجان طرح یک روستا یک محصول و طرح روستای بدون بیکار در 40 روستای این استان اجرا می شود.  

ارجمند گفت: برخی ظرفیت ها و توانمندی های روستایی از جمله چاقوسازی، البسه محلی، گلیم بافی، سرمه دوزی، حصیر بافی، جاجیم بافی، گیوه بافی، گلیم بافی، مسگری، سفالگری شناسایی شده و با ارائه طرح ازسوی متقاضیان، حمایت های مالی لازم از آنها انجام می شود.

وی افزود: اجرای طرح یک روستا یک محصول در یک روستای شهرستان سلطانیه، 6 روستای شهرستان ایجرود، 3روستای ماهنشان، 4روستای شهرستان زنجان، 2روستای شهرستان طارم، یک روستای شهرستان خدابنده، 3روستای شهرستان ابهر  و طرح روستای بدون بیکار در 6 روستای شهرستان ایجرود، 3روستای ماهنشان، 10روستای شهرستان طارم و یک روستای شهرستان ابهر انجام می شود.

ارجمند تصریح کرد: در این طرح تلاش داریم افراد در سنین 18 تا 55 سال که می‌توانند در تولید نقش آفرینی کنند را شناسایی و چنانچه مهارتی داشته باشند برای شروع کسب و کار تسهیلات دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان تاکید کرد: اجرای طرح روستای بدون بیکار و طرح یک روستا یک محصول از جمله راهبردهای دولت در سال های اخیر برای بهبود معیشت و زندگی مردم  مناطق روستایی و عشایری در استاناست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان