عملیات احداث یک واحد آموزشی ۱۰ کلاسه خیّرساز در بوکان آغاز شد

مهاباد- ایرنا- عملیات احداث یک باب مدرسه ۱۰‌ کلاسه خیّرساز در منطقه محروم و کم‌برخوردار "امیرآباد" بوکان با حضور جمعی از مسوولان این شهرستان آغاز شد.

عملیات احداث یک واحد آموزشی 10 کلاسه خیّرساز در بوکان آغاز شد

مدیر آموزش و پرورش بوکان روز جمعه در آیین اجرای این طرح آموزشی اظهار داشت: این مدرسه 10 کلاسه در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع و زیربنای هزار متر مربع و با اعتبار 25 میلیارد ریال با همت خیر تهرانی به نام "محمدمهدی نجات" و "ماموستا خضر عمری" از خیران این شهرستان احداث می‌شود.

سلیمان مام‌عزیزی با بیان اینکه کار خیران مدرسه‌ساز که در راستای ترویج تعلیم و تربیت در جامعه است ارزشمندترین و محبوبترین کارها نزد خداوند است، افزود: این اقدام خیران که با تلاش و کوشش مضاعف تولید ثروت کرده و در نهایت این ثروت و مال خود را در راه تربیت دانش‌آموزان و آینده‌سازان کشور هزینه می‌کنند بسیار ارزشمند است.

مدیر آموزش و پرورش بوکان افزود: این نهمین واحد و فضای آموزشی است که توسط این خیّران در بوکان احداث می‌شود، ادامه داد: هفته گذشته مدرسه پنج کلاس شهر سیمینه نیز توسط خیّران ، ماموستا "خضر عمری"، "محمد اسماعیل افشار" و زنده یادبانو "منیره علیزاده معماری" در مدت 9 ماه در زمینی به مساحت هزار و 300 متر و زیربنای ٦٠٠ متر مربع با اعتبار 10 میلیارد ریال به اتمام رسید که در مهرماه امسال دانش‌آموزان می‌توانند از آن استفاده کنند.

مام‌عزیزی اضافه کرد: در سال تحصیلی جاری نیز چهار مدرسه در قالب ١٣ کلاس درس توسط خیران مدرسه‌ساز در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته بود.

وی گفت: هم‌اکنون چهار مدرسه در قالب 15 کلاس درس از جمله مدرسه یک کلاسه "منوچهری"، مدرسه یک کلاسه "کانی شقاقان"، مدرسه ١٠ کلاسه "میراو" و  مدرسه سه کلاسه "خورخوره"  توسط خیران در حال ساخت است.

در حال حاضر نهاد خیران مدرسه‌ساز بوکان دارای 495 نفر عضو است؛ این مجمع علاوه بر این افراد حدود هزار نفر عضو موردی نیز دارد.

بوکان با 258 هزار نفر جمعیت و بیش از 43 هزار دانش‌آموز در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان