فرماندار: شیوع بیماری کرونا در شهرستان ماکو نگران‌کننده است

ارومیه- ایرنا- فرماندار ماکو گفت: شیوع بیماری کرونا در این شهرستان نگران‌کننده بوده و در صورت ادامه این روند، امکانات درمانی موجود جوابگوی مراجعان نخواهد بود.

فرماندار: شیوع بیماری کرونا در شهرستان ماکو نگران‌کننده است

حسین عباسی روز جمعه در ششمین جلسه شورای هماهنگی، پیشگیری و مبارزه با کرونا با قدردانی از زحمات و تلاش‌های مدافعان سلامت اظهار داشت: امکانات موجود درمانی در سطح این شهرستان محدود بوده و در صورت افزایش شمار مبتلایان جوابگوی مراجعان بیشتر نخواهد بود.

وی با انتقاد از شهروندانی که بدون توجه به پروتکل‌های بهداشتی جان خود و سایر افراد جامعه را به خطر می‌اندازند، افزود: درحال حاضر 127 خانوار  شهری و روستایی در قالب گروه‌های سنی و شغلی مختلف درگیر بیماری کرونا هستند.

فرماندار ماکو با تاکید بر اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی عمومی بصورت شبکه‌ای با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌ها اضافه کرد: متاسفانه علی‌رغم اطلاع‌رسانی گسترده در خصوص بیماری کرونا و آثار مخرب آن، همچنان شاهد برگزاری مراسم‌های غیرضرور از جمله مجالس ترحیم و عروسی در روستاها، باغ‌های حاشیه شهر و تجمع در سطح بانک‌ها، دفاتر پیشخوان و کافی‌نت‌ها هستیم که این موضوع باعث گسترش آمار مبتلایان در یک‌ماه گذشته شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ماکو  نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت بیماری کرونا در شهرستان اظهار داشت: در حال حاضر تمامی تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه پر شده و پنج مورد بستری با شرایط حاد تنفسی نیز زیر دستگاه ونتیلاتور (تنفس مصنوعی) هستند.

رحیم صمدی با بیان اینکه از ابتدای شیوع بیماری کرونا در شهرستان ماکو 898 مورد نمونه‌گیری از افراد مشکوک در مراکز شماره یک، بازرگان و بیمارستان فجر انجام شده است، افزود:  75 درصد مبتلایان را گروه سنی 20 تا 49 سال تشکیل داده است که اغلب آنها به‌دلیل رعایت نشدن مسائل بهداشتی و حضور در تجمع‌های مختلف به این بیماری مبتلا شده بودند.

وی اضافه کرد: تاکنون 18 نفر از کادر بهداشت و درمان نیز به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که در صورت ادامه روند موجود و رعایت نکردن توصیه‌های پزشکی توسط شهروندان، احتمال افزایش این آمار وجود دارد که در این صورت شاهد خروج تعداد زیادی از کادر درمانی از چرخه خدمت خواهیم بود.

شهرستان ماکو با بیش از 100 هزار نفر جمعیت و یک بیمارستان فعال در شمال آذربایجان‌غربی واقع شده و وضعیت آن در شیوع بیماری کرونا زرد اعلام شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان