تصمیماتی که این روزها گرفته شد، در حافظه تاریخ می‌ماند؛

نامجو مطلق: به هیچ‌وجه آماده بازی با تراکتور نیستیم

تهران- ایرنا- مربی تیم فوتبال استقلال گفت:‌ با توجه به مشکلاتی که برای استقلال به وجود آمده است، بازیکنان‌مان استرس دارند و به هیچ وجه از نظر روحی و روانی آماده بازی نیستیم.

«مجید نامجومطلق» در نشست خبری پیش از دیدار استقلال برابر تراکتور در هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر اظهار داشت: به طور معمول در نشست‌های خبری مربیان در مورد مسائل فنی و همچنین شرایط تیم حریف بحث‌هایی را مطرح می‌کنند اما ما نمی‌توانیم در مورد این مسائل صحبت کنیم چرا که پس از بازی با سایپا در هفته بیست و دوم لیگ برتر، تمرینی را انجام نداده‌ایم.

وی افزود: هفته گذشته هم در آستانه سفر به جم بودیم و حتی کارت پرواز هم گرفتیم اما مشخص شد تست کرونای چند بازیکن ما مثبت است و به همین خاطر نتوانستیم این بازی را انجام دهیم. از بازیکنانی که در فرودگاه با ما بودند تست هرویه میلیچ و یکی از بازیکنان جوان مثبت بود. اگر ما آن سفر را انجام می‌دادیم ممکن بود به غیر از سلامت بازیکنان، سلامت سایر مسافران به بوشهر هم با خطر مواجه شود به همین خاطر این سفر را لغو کردیم هر چند اگر تیم‌های دیگر جای ما بودند بعید بود چنین کاری را انجام می‌دادند.

مربی تیم فوتبال استقلال خاطرنشان کرد: سفر ما به اهواز هم در شرایط خطرناک و شبهه برانگیز برگزار شد. در مجموع از دید من تمام مشکلات ما از آن دیدار به بعد آغاز شد. روز گذشته تمرین‌مان را تنها با 12 بازیکن برگزار کردیم چرا که سایر نفرات همچنان مشکوک به کرونا بودند و باید جواب تست‌شان می‌آمد. برای ما سلامت بازیکنان از همه چیز مهم‌تر است.

نامجومطلق ادامه داد: شرایط کنونی به مراتب بدتر از زمانی است که شیوع ویروس کرونا موجب تعطیلی مسابقات شد. بازی ما پس از تعطیلات زودتر از سایر تیم‌ها آغاز شد. از سازمان لیگ درخواست کردیم که بازی ما را به تعویق بیاندازد اما آنها گفتند از حیطه وظایف‌شان خارج است. سوال من این است که پس چه نهادی تصمیم گیرنده است؟ آنها باید سلامتی بازیکنان را در نظر بگیرند. در حال حاضر در تمرین بازیکنان استرس کامل دارند.

وی اظهار داشت: از افرادی که تصمیم‌گیرنده هستند، می‌خواهم شرایط را درک کنند.  تمرکز بازیکنان‌مان به‌هم ریخته است. از طرفی شرایط یکی از بازیکنان کرونایی ما به هیچ وجه خوب نیست و ریه‌اش با مشکل مواجه شده است. ما 5 روز تمرین نداشتیم اما فردا باید مقابل تراکتور به میدان برویم. چه کسی پاسخگوی این اتفاقات است؟

مربی تیم فوتبال استقلال تصریح کرد:‌ همه جای دنیا فوتبال ابزاری برای شادی و نشاط مردم است، اما در این شرایط ما استرس داریم و این موضوع به طور حتم تاثیر منفی روی روح و روان بازیکنان دارد.

نامجو مطلق در ادامه تاکید کرد: از طرفی در حال حاضر با کمبود بازیکن مواجه هستیم. وریا غفوری دیروز با ما تماس گرفت و گفت با توجه به کمبود بازیکن اجازه دهید من تست دوباره بدهم و در صورت منفی بودن در بازی شرکت کنم. این نشان از غیرت بازیکن است، اما برای ما سلامت بازیکنان برای ما از هر چیز مهم‌تر است. در این شرایط کار برای همه تیم‌ها سخت است.

وی ادامه داد:‌ فردا با تیم خوب تراکتور بازی داریم اما از نظر ذهنی به هیچ وجه آماده نیستیم. از طرفی این یک اتفاق نادر در فوتبال ایران بود که تمرین تیمی تنها با 12 بازیکن برگزار شود. به نظر من تصمیماتی که در شرایط کنونی برای فوتبال ما گرفته شد، در تاریخ ثبت می‌شود.

مربی تیم فوتبال استقلال گفت: امیدوارم هیچ اتفاق ناگواری برای فوتبالیست‌ها به وجود نیاید.

وی اضافه کرد: نمی‌دانم چه اتفاقی در حال رخ دادن است. همه نگران هستیم. فرهاد مجیدی می‌گفت که احساس می‌کنم تا در فوتبال کسی نمیرد، آن را تعطیل نخواهند کرد. الان هم با توجه به اتفاقاتی که رخ می‌دهد، ممکن است شاهد چنین اتفاقاتی باشیم. فشار روی مجیدی هم به عنوان سرمربی تیم زیاد است. او الان باید به نشست می‌آمد اما این وظیفه را به من محول کرد. تنها می‌توانم بگویم که امیدوارم اتفاق ناگواری رخ ندهد.

مربی تیم فوتبال استقلال تصریح کرد: در تست جدید نمونه آزمایش 12 بازیکن ما منفی بود که روز گذشته در تمرین حاضر شدند. البته 5 بازیکن دیگر هم به خاطر اینکه سلامتی‌شان به خطر نیافتد اجازه تمرین پیدا نکردند و تا زمانی که جواب قطعی منفی بودن آزمایش‌شان مشخص نشود، اجازه تمرین ندارند.

نامجومطلق تصریح کرد: می‌توانم بگویم که بدون تمرین باید به مصاف تیم خوب تراکتور برویم.

وی در ادامه در رابطه با دلایل لغو سفر به جم در هفته گذشته تصریح کرد: می‌توانستیم برویم اما به خاطر حفظ سلامتی بازیکنان خودمان، اعضای تیم حریف و کسانی که در فرودگاه و هواپیما ممکن بود با ما در تماس باشند،تصمیم به لغو این سفر گرفتیم. البته به حد نصاب 25 هم رسیدیم تا منع قانونی وجود نداشته باشد. نباید از نظر زیرساختی خودمان را با اروپا مقایسه کنیم .در کشورهای اروپایی حتی اگر یک بازیکن هم به کرونا مبتلا می‌شد،‌ به قرنطینه می‌رفت، اما اگر دو نفر کرونا می‌گرفتند کل تیم قرنطینه می‌شد، اما اینجا یکی از بندهای دستورالعمل‌های بهداشتی در ورزش این است که در هر اتاق یک بازیکن باشد. من می‌توانم بگویم که هیچ باشگاهی چنین موضوعی را رعایت نمی‌کند. از طرفی در اروپا رفت و آمد تیم‌ها با اتوبوسی است که استاندارهای بالایی دارد و به طور کامل در اختیار آن تیم قرار دارد. از طرفی برای مثال در آلمان فاصله شهرها کم است و امکان سفر با اتوبوس وجود دارد اما اینجا می‌بینیم که سفری مانند اهواز چنین مشکلاتی را برای ما ایجاد کرد.

مربی تیم فوتبال استقلال خاطرنشان کرد:‌ برای بازی فردا حتی در برخی از پست‌ها بازیکن نداریم اما با این وجود بازیکنان تمام تلاش‌شان را به کار خواهند گرفت.