۵۰۰ واحد مسکونی سهم تویسرکان از طرح اقدام ملی مسکن

همدان- ایرنا- فرماندار تویسرکان با بیان اینکه ساخت ۵۰۰ واحد مسکونی سهمیه این شهرستان از طرح اقدام ملی مسکن است گفت: از این تعداد ۳۰۰ واحد مربوط به این شهر و ۲۰۰ مسکن نیز در سرکان ساخته می‌شود.

500 واحد مسکونی سهم تویسرکان از طرح اقدام ملی مسکن

سید رسول حسینی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: 2 قطعه زمین به متراژ یک هزار و 878 متر و یک هزار و 537 متر در شهرک قائم(عج) تویسرکان برای ساخت واحدهای مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: همچنین در سرکان به عنوان یکی از شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت شهرستان تویسرکان، هفت هزار مترمربع زمین برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در نظر گرفته شده است.

حسینی اضافه کرد: در مجموع 787 متقاضی مسکن در شهر تویسرکان ثبت نام کرده اند که فرم ویژه 390 نفر از آنها تایید و مدارک 72 نفر بر روی سامانه ویژه طرح اقدام ملی مسکن بارگیری و احراز هویت شده است.

فرماندار تویسرکان گفت: در شهر سرکان نیز 221 متقاضی ثبت نام کرده اند که فرم ویژه 108 نفر از آنها تایید شده و 23 نفر بر روی سامانه ویژه این طرح بارگذاری و احراز هویت شده اند.

وی خاطرنشان کرد: با زمین هایی که در حال حاضر در 2 شهر تویسرکان و سرکان برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در نظر گرفته شده می توان 105 واحد مسکونی در تویسرکان و 120 واحد مسکونی در شهر سرکان ساخت.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی همدان، در مجموع برای ساخت سه هزار و 536 واحد مسکونی در این استان برنامه‌ریزی شده است که در صورت اختصاص زمین، این آمار افزایش می‌یابد.

بر اساس سرشماری سال 1395 همدان با وسعت نزدیک به 20 هزار کیلومتر مربع، حدود یک میلیون و 750 هزار تن جمعیت دارد و تراکم نسبی 88 نفر در هر کیلومتر مربع، استان همدان را در ردیف یکی از پرتراکم‌ترین استان‌های کشور قرار داده‌است.

در قالب طرح اقدام ملی مسکن قرار است 400 هزار واحد مسکونی در نقاط مختلف کشور شامل 200 هزار واحد در شهرهای جدید، 100 هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهری و 100 هزار واحد در شهرهای کوچک ساخته ‌شود.

تویسرکان یکی از شهرستان های استان همدان در 90 کیلومتری مرکز استان است و سرکان یکی از شهرهای این شهرستان است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان