امام جمعه اراک: شکست کرونا تنها با همراهی موثر مردم و مسئولان امکان‌پذیر است

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: شکست کرونا تنها در همراهی موثر مردم و مسئولان امکان‌پذیر است و رعایت نکات بهداشتی باید با حساسیت و متعهدانه در تمامی بخش‌های جامعه جدی گرفته شود.

امام جمعه اراک: شکست کرونا تنها با همراهی موثر مردم و مسئولان امکان‌پذیر است

آیت الله «قربان‌علی دری نجف آبادی» در خطبه‌های نماز جمعه اراک در مصلی بیت‌المقدس این شهر، افزود: کرونا بیماری نوپدید و ناشناخته‌ای است که هنوز برای درمان آن واکسن و داروی قطعی وجود ندارد بنابراین بایدبا تکیه بر اصول پیشگیری و رعایت  فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و کمک به کادر درمان رفتاری مسئولانه داشت تا بتوان این بحران سلامت را پشت سر گذاشت.

وی اظهار داشت: تمامی مردم در بخش‌های مختلف کشور ساکنان یک کشتی هستند که باید آگاهانه و همدل درکنار هم باشند و با خودداری از تجمع‌های غیرضروری و رعایت بهداشت فردی و فاصله‌گذاری اجتماعی شرایطی را مهیا کنند تا کشور بتواند در مدت کوتاه‌تر و با آسیب کمتر از بحران آسیب‌زای کووید 19 بگذرد.

امام جمعه اراک گفت: کادر سلامت کشور سرمایه‌های ارزشمند انسانی هستند که با ایثار در ماه‌های اخیر به کمک بیماران کرونایی شنافته  که باید قدر این رفتار را باید دانست و با عمل به فاصله‌گذاری اجتماعی به کمک آنان شنافت.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: تعطیلی کسب و کارها به دلیل شیوع کرونا ممکن نیست زیرا اقتصاد را فلج کرده و مشکلات مضاعفی در کنار بیماری برای مردم و جامعه به وجود می‌آید و راهی که اغلب کشورها برای مدیریت این بیماری برگزیده‌اند تداوم فعالیت‌ها با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است اما، باید به پروتکل‌ها پایبند بود.

آیت الله دری نجف آبادی در بخشی از سخنانش یادآور شد: دنیا غرب می‌کوشد با ترویج بی بندو باری ، اعتقادات مردم را سست کرده تا منافع خود را به دست بیاورد و این موضوع به زمان حال ختم نشده و و در این راستا رضاخان نیز سال 1314 مردمی را که برای مخالفت با کشف حجاب در مسجد گوهرشاد تجمع کرده بودند، به گلوله بست.

وی اظهار داشت: اسلام برای خانواده، ناموس، حیا و عفاف ارزش قایل است و یکی از دلیلی که باعث شد حضرت یوسف (ع) مورد توجه باریتعالی قرار گیرد، شاخص عفاف بود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: موجب افتخار است که  انقلاب اسلامی فرهنگ تقوا، حجاب و خانواده را در جامعه احیا کرده است  و با رعایت همه دستورالعمل‌های اسلامی جامعه می‌تواند از آسیب‌ها در امان باشد.

نماز عبادی سیاسی جمعه در 33 نقطه استان مرکزی اقامه می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان