احتمال اخراج ۳۶ هزار نفر از کارکنان خطوط هوایی یونایتد آمریکا

شرکت هواپیمایی یونایتد آمریکا هشدار داد که با ادامه ضربه ناشی از بحران کرونا به صنعت خطوط هوایی، این شرکت احتمالاً ۳۶ هزار نفر یعنی تقریباً معادل نیمی از کارکنان خود را در ایالات متحده در ماه اکتبر اخراج خواهد کرد.

احتمال اخراج 36 هزار نفر از کارکنان خطوط هوایی یونایتد آمریکا

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از آسوشیتدپرس، شرکت هواپیمایی یونایتد آمریکا هشدار داد که با ادامه ضربه ناشی از بحران کرونا به صنعت خطوط هوایی، این شرکت احتمالاً 36 هزار نفر یعنی تقریباً معادل نیمی از کارکنان خود را در ایالات متحده در ماه اکتبر اخراج خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، امید به بهبود وضعیت صنعت هواپیمایی در آمریکا طی دو هفته گذشته بسیار کمتر شده چراکه نرخ ابتلا در بسیاری از ایالات افزایش یافته است و برخی از ایالت‌ها محدودیت‌های جدید قرنطینه را به مسافران تحمیل می‌کنند.

شرکت‌های هواپیمایی می‌گویند که برای مطابقت با تقاضای کنونی برای سفرهای هوایی، باید کوچک شده و کارکنان خود را کاهش دهند.

مدیران شرکت هواپیمایی «امریکن ایرلاینز» نیز اعلام کردند که تا 20 هزار نفر از کارکنان این شرکت در پاییز امسال ممکن است اخراج شوند.

خطوط هوایی یونایتد روز چهارشنبه به کارمندان خود اعلام کرد که لزوماً همه کسانی که اخطار اخراج دریافت می‌کنند اخراج نمی‌شوند.

این شرکت در ادامه گفت در صورت به حد نصاب رسیدن تعداد کارمندانی که بازخرید یا بازنشستگی پیش از موعد خود را تا آخر هفته آینده قبول می‌کنند، می‌توان تلفات شغلی را کاهش داد.

با این حال، بازخرید کارمندان نیز هزینه‌هایی را به همراه خواهد داشت. یونایتد اعلام کرد بازخرید کارکنانی که تاکنون به شکل داوطلبانه تمایل خود را اعلام کرده اند، 300 میلیون دلار در سه ماهه دوم هزینه درپی خواهد داشت. این شرکت همچنین گفت که قادر به برآورد هزینه‌های کاهش نیروی کار برای بقیه سال نیست.

اگر هر کدام از خطوط هوایی ایالات متحده با بدترین سناریوی خطوط هوایی یونایتد برای اخراج‌ها مواجه شود، با توجه به سهم یونایتد از بازار داخلی آمریکا، می‌توان حدود 240 هزار اخراج را در سطح این کشور پیش بینی کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان