امام جمعه قزوین:

مردم نکات بهداشتی را برای پیشگیری از کرونا جدی‌تر بگیرند

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: مردم باید نکات بهداشتی را به منظور پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا جدی تر بگیرند و باعث به زحمت افتادن بیشتر کادر درمان نشوند.

مردم نکات بهداشتی را برای پیشگیری از کرونا جدی‌تر بگیرند

آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین افزود: در روزهای گذشته تعداد مرگ و میرهای ناشی از کرونا در کشور افزایش یافته است بنابراین باید این ویروس منحوس را جدی بگیریم و مراقب حفظ جان و سلامت خود و دیگران باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: مردم هنگام حضور در اجتماع باید ماسک بزنند و حفظ فاصله مناسب را مورد توجه قرار دهند چرا که در غیر این صورت ممکن است در معرض بیماری قرار گرفته و یا اگر بیمار باشند دیگران را دچار مشکل و ابتلا کنند.

امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به تلاش های بی وقفه کادر درمان برای خدمات دهی به بیماران کرونایی و قدردانی از این قشر، اظهار داشت: کم توجهی به نکات بهداشتی شیوع این کرونا را افزایش داده و زحمات پزشکان و پرستاران را مضاعف می کند.

آیت الله عابدینی در ادامه به روز عفاف و حجاب اشاره کرد و آنرا گرامیداشت و گفت: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه اسلامی برکات زیادی به همراه دارد و باید همواره در دستور کار قرار داشته و مورد توجه جدی باشد.

وی با اشاره به تلاش های دشمن برای ضربه به فرهنگ عفاف و حجاب در قالب جنگ و شبیخون فرهنگی،افزود: مردم ما با ایستادگی در برابر رضاخان و انگلیسی ها نشان دادند که برای فرهنگ حجاب و ارزش های دینی خود اهمیت قائل هستند.

آیت الله عابدینی خاطرنشان کرد: دشمن همواره تلاش دارد تا با آسیب به فرهنگ عفاف و حجاب مار را از ارزش های دینی خود دور کند.

امام جمعه قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به فصل برداشت محصولات زراعی از جمله گندم،گفت: شایسته است که در این ایام پرداخت زکات، صدقه و انفاق مورد توجه جدی کشاورزان باشد.

آیت الله عابدینی همچنین بر صرفه جویی در مصرف انرژی و آب تاکید کرد و گفت: مومنان باید به موضوع صرفه جویی به طور جدی توجه کرده و آنرا رعایت کنند چرا که خداوند اسراف کاران را دوست ندارد.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از مصرف آب متعلق به بخش کشاورزی است،افزود: از آنجا که با مشکل کم آبی روبرو هستیم، باید مسوولان و همچنین کشاورزان تمهیدات لازم را برای صرفه جویی در مصرف آب بیاندیشند.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه در سطح بازار شاهد گرانی کالاها هستیم،از مسوولان و دست اندرکاران خواست تا برای کاهش و تثبیت قیمت ها و حمایت از اقشار ضعیف جامعه تلاش بیشتری از خود نشان داده و در این زمینه به شکل جهادی فعالیت کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان