راهکارهای موثر برای داشتن مو‌های سالم

اگر هنوز باور ندارید که یک رژیم غذایی سالم می‌تواند موی شما را ترمیم و سالم‌تر کند، این مطلب را بخوانید.


به گزارش تابناک، احتمالاٌ همیشه به اینکه جنس موهایمان چگونه است فکر کرده‌ایم. خیلی از ما گفته‌ایم که ژنتیک ما تعیین می‌کند که چطور مویی داریم! این در حالی است که رژیم غذایی، آب‌و هوایی که در آن زندگی می‌کنیم، آلودگی که در معرض آن هستیم و رویکردمان در مراقبت از مو بسیار اهمیت دارد. اگر هنوز باور ندارید بهتر است بدانید که یک رژیم غذایی سالم می‌تواند موی شما را ترمیم و سالم‌تر کند.

پروتئین
یک رژیم غذایی مناسب، عامل مهمی در سلامت مو و پوست سر است. مو‌ها در درجه اول از پروتئین تشکیل شده‌اند؛ بنابراین به ازای هر کیلو وزنتان حتما یک گرم پروتئین مصرف کنید. حداقل مصرف پروتئین روزانه شما باید 45 گرم باشد. از منابع خوب پروتئین برای شما مرغ، ماهی، گوشت قرمز بدون چربی، لوبیا، محصولات لبنی کم‌چرب و تخم‌مرغ است.

رژیم‌های غذایی که پروتئین کافی ندارند، می‌توانند منجر به ضعف، شکنندگی موها، از بین رفتن رنگ مو و همچنین ریزش مو شوند.

روی
کمبود روی می‌تواند باعث ریزش مو شود. برای مقابله با ریختن موهایتان از اجیل‌هایی مانند گردو، پنیر و بادام استفاده کنید. به وفور از سبزیجات، میوه‌ها و سالاد‌های برگ‌دار استفاده کنید.

آب تمیز و تصفیه شده را جدی بگیرید و بدن خودتان را از آب محروم نکنید. در صورتی که بدن شما از نظر فلز روی ضعیف باشد، می‌توانید از مکمل مولتی ویتامین استفاده کنید.

امگا3
افزایش میزان دریافت اسید‌های چرب امگا 3 ممکن است باعث تحریک فولیکول‌های مو و غدد سبابه شود. اگرچه این کار باعث رشد مو‌های شما نمی‌شود، اما می‌تواند سلامت پوست سر را بسیار بالا ببرد.

امگا3 در ماهیان آب سرد مانند سالمو، ساردین و شاه ماهی وجود دارد. منابع دیگر امگا3، دانه کتان، ماست، سالاد و غلات است.

جنس موی خودتان را بشناسید
در مورد اینکه بهتر است موی خود را چند بار شامپو کنیم نظرات متناقضی وجود دارد. همه این‌ها به ترجیح شخصی و نیاز‌های فردی بستگی دارد: نوع و بافت مو، چند بار از محصولات استفاده می‌کنید و چه سطحی از فعالیت را دارید.

به عنوان مثال فردی که موی چربی دارد ممکن است هر روز نیاز به شامپو کردن داشته باشد، در حالی که فردی که مو‌های خشک دارد ممکن است به شامپوی کمتری نیاز داشته باشد. توجه داشته باشید که از شامپوی مناسب خودتان استفاده کنید. شامپو‌هایی که سولفات دارند را مصرف نکنید و به خاطر داشته باشید که هزینه، لزوماً کیفیت محصول را نشان نمی‌دهد.

هنگام شستشو توجه کنید
هنگامی که مو‌های شما مرطوب است، سه برابر بیشتر از حالت عادی آسیب‌پذیر است. مو‌های مرطوب را بیش از حد با حوله مالش ندهید. برای جدا کردن مو‌ها از یک شانه پهن استفاده کنید و بیش از حد هم موی خود را شانه نکنید. توجه داشته باشید که به اندازه کافی از محصولات برای موی خود استفاده کنید و از استفاده از آب بسیار گرم یا خیلی سرد خودداری کنید.

چند نکته نهایی
· هنگام خشک کردن مو، از کم‌ترین حرارت شروع کنید و به تدریج گرما را افزایش دهید.

· اجاره دهید موهایتان کم‌کم خشک شود و صبور باشید.

· اگر مو‌های خود را رنگ می‌کنید بهتر است تا سه پرده دورتر از مو‌های خودتان باشد.

· برای جلوگیری از خرد شدن موهایتان، هر 10 الی 12 هفته یک بار، موهایتان را کوپ کنید.

· برای رشد مو و افزایش گردش خون، پوست سر خود را ماساژ دهید.

· رژیم‌های بسیار کم کالری برای مو‌های شما بسیار مضر هستند.

· هورمون تیروئید خود را بررسی کنید که در سلامت مو‌های شما بسیار مؤثر است.

· استرس بیش از حد برای سلامت مو خطرناک است.

· رقیق‌کننده‌های خون و برخی از دارو‌های تجویزی قلبی، افسردگی، فشار خون و آرتریت روماتوئید نیز به سلامت مو صدمه می‌زنند.

منبع: انتخاب

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان