جدال با کرونا زیر سقف استانها

استانها- ایرنا- رعایت نکردن هشدارها، پروتکل ها و فاصله اجتماعی در برخی استان ها ابتلا به بیماری کرونا را در آستانه یک بحران جدی قرار داده است و محدودیت های جدیدی اعمال شد که همچنان بر رعایت پروتکل های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک تاکید می شود.

جدال با کرونا زیر سقف استانها

 در طول 5 روز گذشته، یک میلیون نفر به مجموع مبتلایان کووید19 در دنیا افزوده شد و شمار مبتلایان کرونا در جهان از مرز 12 میلیون نفر عبور کرد و این نشان دهنده روند افزایشی شیوع و ابتلا به این بیماری در همه کشورهای جهان است.

توصیه هایی همچون رعایت فاصله فیزیکی در حد 85 درصد، استفاده از ماسک به میزان 80 درصد و پوشش محافظ چشم به میزان 78 درصد میزان انتقال ویروس را کاهش می دهد همچنان توسط رسانه ها اطلاع رسانی می شود ولی مردم در خط مقدم مقابله با این ویروس قرار دارند و باید پروتکل های بهداشتی را بیش از گذشته رعایت کنند.

آنچه که مسلم است، کشور ما در مقابله با این ویروس شاخدار در شرایط مناسبی قرار ندارد و بنا به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم اکنون استان‌های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان‌های غربی و شرقی و خراسان رضوی در وضعیت قرمز قرار دارند و استان‌های تهران، اصفهان، مازندران، گلستان، البرز، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، همدان، زنجان و اردبیل در وضعیت هشدار قرار دارند.

در استان ها و شهرستان هایی که وضعیت قرمز دارند طرح های مراقبتی به همراه تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی را در دستور کار قرار داده اند و تمامی بوستان ها تعطیل، برگزاری مراسم عروسی در تالارها و عزا در آرامستانها نیز ممنوع شده است، ضمن اینکه ورود کارمندان و ارباب رجوع به مکان های عمومی برای گرفتن خدمات لازم بدون ماسک ممنوع اعلام شده است.

خبرنگاران ایرنا در استانها نیز با تولید محتوا در این زمینه همچنان دست خود را روی زنگ خطر این ویروس شاخدار در سراسر کشور گذاشته و اعلام کرده اند که قرمز، رنگ برگزیده کرونا تا اطلاع ثانوی است و خیال رنگ عوض کردن و رفتن هم ندارد که در ذیل به بخشی از تولیدات استانها در اطلاع رسانی کرونا اشاره می شود:

وضعیت مناطق قرمز مبتلایان و بیمارستان‌ها

فرماندار: شیوع بیماری کرونا در شهرستان ماکو نگران‌کننده است

کرونا به زندگی کوچ‌نشینان تهران راه نیافته است

روزانه 180 کرونایی بیمارستان‌های آذربایجان‌شرقی بستری می‌شوند

بازگشت تنها بیمارستان محمودآباد به کروناپذیری

اقدامات و پیام‌های بازدارنده برای مقابله با کرونا

ماسک‌های تولید شده در کرمانشاه بالاترین راندمان حفاظتی را به دست آورد

پروتکل بهداشتی بازگشایی مدارس فوتبال کرمان اعلام شد

ضدعفونی مراکز عمومی کرج  از سر گرفته می شود

مراجعه‌کنندگان به بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه باید ماسک بزنند

مدیر شبکه بهداشت کارون: کرونا ممکن است تا 2 سال دیگر میهمان ما باشد

برنامه‌ریزی‌ پویا راهکاری برای عبور از بحران اقتصادی کرونا است

تامین اجتماعی برای هر بیمار کرونایی بیش از پنج میلیون تومان هزینه می‌کند

رییس کمیته امداد: بیش از 11 میلیون وعده غذای گرم بین نیازمندان توزیع شد

تعطیلی و پلمب واحدهای متخلف

کلاس‌های آموزشی هنری و سینمایی در خراسان رضوی تعطیل شد

8 واحد صنفی متخلف در شهرستان اردل پلمب شد

یک تالار پذیرایی در ملارد به علت تخلف پلمب شد

تعطیلی یک‌ هفته‌ای طلافروشان کازرون برای پیشگیری از کرونا

12 تالار عروسی در مشهد مهروموم شد

کرونا تقرجگاه‌های مازندران را تعطیل کرد

گزارش های کرونایی استانها

وقتی همه در قبال کرونا مسئول باشند

بانوان آذربایجان شرقی در خط مقدم مهار کرونا

هشدارها و نگرانی‌های مسئولان در باره وضعیت قرمز کرونایی بابل

هشدار 10 روزه کرونا به کلانشهر تهران

تازه‌ترین آمار مبتلایان به کرونا در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون 252 هزار و 720 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 142 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 12 هزار و 447 نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز جمعه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز 20 تیر 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 262 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که هزار و 455 نفر از آنها بستری شدند. با این حساب،  مجموع بیماران کووید19 در کشور به 252 هزار و 720 نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 142 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 12 هزار و 447 نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون 215 هزار و 15 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین 3319 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری اظهار کرد: تا کنون یک میلیون و 922 هزار و 501 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور انجام شده است.

وی افزود: همانند روزهای گذشته استان‌های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان های غربی و شرقی و خراسان رضوی در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های تهران، اصفهان، مازندران، گلستان، البرز، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، همدان و اردبیل در وضعیت هشدار قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: توصیه اکید وزارت بهداشت در این شرایط، پرهیز از سفر و ترددهای غیرضروری به ویژه سفر به استان‌های خراسان رضوی و مازندران است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: بر اساس گزارش‌ها، اکثر موارد ابتلا و بستری مربوط به مراسم عزا و عروسی بوده و توصیه اکید ما این است که مردم از رفتن به این مراسم خودداری کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان