انفعال ترامپ در قبال روسیه صدای پنتاگون را درآورد

ایسنا نوشت: رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به کنگره این کشور گفت: دولت دونالد ترامپ شاید تا آن حد که ما می‌توانیم و باید برای مقابله با روسیه و دیگر قدرت‌های خارجی از بابت حمایت تسلیحاتی و حمایت‌های دیگر از دشمنان آمریکا در افغانستان تلاش کنیم، تلاش نکرده است.

انفعال ترامپ در قبال روسیه صدای پنتاگون را درآورد

به گزارش ان بی سی نیوز، ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در نشستی با کمیته خدمات مسلح مجلس نمایندگان آمریکا درباره تاریخچه حمایت روسیه از طالبان، گفت: روسیه یکی از رقبای آمریکا است که سال‌ها به ارائه آموزش، پول، سلاح، تبلیغات و خیلی چیزهای دیگر به طالبان و شبکه حقانی یک گروه شبه نظامی دیگر افغان پرداخته است.

او گفت: ارتش آمریکا در عرصه میدانی پاسخ داده است اما مسئله از این بالاتر است.

او عنوان کرد: این مسئله در یک سطح استراتژیک است. ما در سطح استراتژیک چه کاری را می‌توانستیم و یا باید انجام دهیم.

مارک میلی عنوان کرد: سوال کلیدی این است که آیا تحریم‌هایی وجود دارد که باید اعمال شوند، آیا اعتراضات دیپلماتیکی وجود دارند که مطرح شوند و تماس‌های تلفنی برقرار شوند یا فشارهای دیگری اعمالی شود.

او گفت: من می‌توانم به شما بگویم که برخی از این کارها انجام شده است. آیا ما تا آن میزان که باید و یا می‌توانستیم تلاش می‌کنیم، شاید خیر؟ نه فقط این تلاش را در قبال روس‌ها نمی‌کنیم بلکه در قبال دیگران هم نمی‌کنیم اما خیلی از کارها دارند انجام می‌شوند. برخی از آنها بی سر و صدا هستند و برخی از آنها چندان بی سر و صدا نیستند.

علاوه بر میلی، مارک استر، وزیر دفاع آمریکا نیز خطاب به این کمیته شهادت داد. آنها گفتند ارتش آمریکا به دنبال اطلاعاتی در خصوص پول‌های پرداختی روسیه به طالبان به عنوان مشوق کشتار آمریکایی‌ها است اما گفتند که آژانس‌های اطلاعاتی ارتش درباره گزارش‌ها در خصوص این مورد ابراز تردید کردند و هیچ نشانه‌ای در خصوص کشته شدن یک آمریکایی به دلیل وجود یک برنامه به اصطلاح پرداخت پول برای آن ندیده‌اند.

آنها تاکید کردند روسیه سال‌هاست که از طالبان حمایت کرده و اظهارنظر میلی نشان داد که آمریکا تا آن میزان که می‌توانسته برخورد سختی نداشته است.

مشخص نیست که آیا دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در گفت‌وگوهای متعددش با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه این مسئله را مطرح کرده است یا خیر؟

در جلسه استماع میلی و استر چند قانونگذار درباره موضوع ارزیابی اطلاعاتی مربوط به برنامه اعطای جایزه روسیه به طالبان سوال‌هایی را پرسیدند. این نمایندگان گفتند یک گزارش طبقه بندی شده درباره این اطلاعات پیش از جلسه استماع دریافت کرده‌اند.

استر گفت: هیچ گزارش اطلاعاتی که در آن از کلمه جایزه استفاده شده باشد را ندیده است. هر چند که در ادامه تصدیق کرد که این گزارش‌ها به شرح یک سری پرداخت‌های پول پرداخته‌اند.

استر عنوان کرد: هیچ یک از آژانس‌های اطلاعاتی ارتش این ارزیابی اطلاعاتی را تایید نکرده است.

او گفت که در ماه فوریه این مسئله اطلاعاتی را فهمیده و ارتش هم نخستین بار در ماه ژانویه آن را مشاهده کرده است. هر دو نفر گفتند هم ارتش و هم آژانس‌های اطلاعاتی به تحقیقاتشان در این مورد ادامه می‌دهند.

23311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان