قدردانی نخست وزیر عراق از نقش اصولی مرجعیت عالی دینی در شکست داعش

تهران-ایرنا-"مصطفی الکاظمی" نخست وزیر عراق روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: مراجع دینی و موضع آنان برای مبارزه با داعش تعیین کننده و پایه و اساس شکست تروریست‌ها بوده است.

قدردانی نخست وزیر عراق از نقش اصولی مرجعیت عالی دینی در شکست داعش

به گزارش پایگاه اینترنتی دفتر نخست وزیری عراق، در این بیانیه که به مناسبت آزادسازی شهر موصل منتشر شد، آمده است: موضع مراجع  که برآمده از افتخار آنان به عزت سرزمین عراق است، در طول دوران پشتوانه خیر و نیکی و قدرتی برای محبت کردن و همزیستی مسالمت آمیز بوده است.

این بیانیه می‌افزاید:عراقی‌ها با آزادسازی موصل، برگ زرینی در تاریخ خود را به ثبت رساندند، افتخاری که با فداکاری و ایثارگری فرزندان عراق، همبستگی و برادری به خاطر وحدت و یکپارچگی عراق و با هدف کوتاه شدن شر و ظلمت ترویسم و برچیدن تمام بزهکاری‌های این گروه انجام شد.

این بیانیه می‌افزاید: عراقی‌ها بار دیگر چون گذشته که تاریخ بشریت را با تمدن‌ خود ترسیم کرده‌ بودند، باز گشتند، انان به سایر ملل پیروزی بزرگی علیه اوباش زمانه یعنی گروهک وحشی و گمراه و شکست‌خورده داعش را هدیه کردند.

الکاظمی افزود: امروز ملل جهان به پیروزی ملت عراق بر طاغیان تاریخ که نماد وحشی‌گری، نژادپرستی و دشمنی بشریت بودند، افتخار می‌کنند و شهروندان عراقی امروز می‌بایست به خاطر سالگرد پیروزی برجسته خود افتخار کنند.

نخست وزیر عراق مردود دانسته شمردن فرقه‌گرایی، تبعیض و تفرقه را مقدمه پیروزی ارتش عراق بر گروهک تروریستی داعش دانست و افزود که عراقی‌ها اندیشه تاریک و سیاه [داعشی] را نپذیرفتند، چرا که  زندگی آنان در طول هزاره‌های گذشته در این خاک، تنها با روحی پاک و بی‌آلایش که در آن سرآمد بودند و پذیرش دیگری صورت گرفته است.

الکاظمی با بیان این که عراق اینک درگیر جنگی علیه فساد و ویرانی است، وعده داد که با عزم قوی و راسخ عراقی‌ها و برچیدن تروریست‌های داعش و جرثومه‌های آن، هیچ اثری از فساد در کشورش باقی نماند و عراقی‌ها با بازسازی کشورشان در جنگ علیه فاسد و فاسدان پیروز خواهند شد.

نخست وزیر عراق در بخش دیگری از این بیانیه به نقش نیروهای نظامی کشورش برای شکست داعش پرداخت و افزود: موضع نیروهای مسلح ما یک موضع مسؤولان در پیش گرفتند که دربردارنده تمام مفاهیم غیرت و شجاعت بود، مفاهیمی که نتیجه آن شکست گروهک تروریستی داعش به دست ارتش، پلیس و نیروهای مبارزه با تروریسم، نیروهای الحشد الشعبی، نیروهای پیشمرگه کرد و دیگر نیروهای نظامی کشورمان بود.

نیروهای عراقی پس از هشت ماه درگیری برای بازپس گیری موصل از گروه تروریستی داعش، سرانجام «حیدر العبادی» نخست وزیر وقت عراق، 8 تیرماه 1396از پایان دولت خودخوانده خلافت اسلامی در پایتخت خودخوانده این گروهک تروریستی خبر داد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان