مدیرعامل آب و فاضلاب:

افزایش ۳۰ درصدی مصرف آب و احتمال جیره بندی در ایلام

ایلام - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام گفت: میزان مصرف آب در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته و در مرز هشدار قرار گرفته است.

افزایش 30 درصدی مصرف آب و احتمال جیره بندی در ایلام

نورالله تیموری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه از اسفند سال گذشته تا اوایل اردیبهشت ماه سرانه مصرف آب مشترکان 20 درصد نسبت به مدت مشابه افزایش یافته بود، اظهار کرد: این رقم اکنون به 30 درصد زسیده است  و به طور قطع ادامه روند مصرف بی رویه موجب جیره بندی آب در سطح شهر ایلام خواهد شد.

وی شیوع کرونا را علت افزایش سرانه مصرف آب بیش از حد مجاز عنوان کرد و افزود: طبق بررسی های انجام شده توسط کارشناسان آب و فاضلاب، میزان مصرف آب در استان در ایام شیوع کرونا افزایش چشمگیری یافته است و انتظار داریم شهروندان از مصارف غیرضروری در این ایام خودداری کنند.

وی تاکید کرد: با ادامه روند کنونی مصرف آب هم در نقاط شهری و هم روستایی، حتما دچار مشکل خواهیم شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت آب شرب مردم روستایی و شهری استان مطلوب است به شهروندان توصیه کرد: از مصارف غیرضروری در این ایام خودداری کنند.

تیموری یادآور شد: همه ما باید در مصرف آب شرب صرفه جویی کنیم، نمونه بارز این صرفه جویی، بسته بودن شیر آب در زمان 20 ثانیه شست و شوی دست ها می تواند از هدر رفتن حداقل 6 لیتر آب ظرف همین چند ثانیه جلوگیری کند.

وی از شهروندان خواست تا با مدیریت مصرف، سرانه مصرف آب را کاهش دهند تا تابستان کم مشکلی را به لحاظ تامین آب داشته باشیم.

تیموری تاکید کرد: سامانه 122 حوادث و اتفاقات شرکت آب و فاضلاب استان به صورت شبانه روز در خدمت شهروندان است تا حوادث شبکه های آب یا فاضلاب را  جهت رسیدگی و رفع مشکل، گزارش نمایند.

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین برنامه های شرکت آب و فاضلاب استان ایلام، جلوگیری از مشکل کم آبی در ایام تابستان در استان و به خصوص در شهر ایلام است.

100 درصد جمعیت شهری استان ایلام از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند و بیش از 53 درصد تحت پوشش خدمات فاضلاب قرار دارند.

استاندارد کشوری مصرف آب به ازای هر نفر در شبانه روز حدود 150 لیتر است که در حال حاضر این عدد در ایلام بیش از 600 لیتر افزایش یافته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان