اهدای عضو در شهرستان انار به چهار نفر زندگی دوباره بخشید

کرمان - ایرنا - به گفته مسئول هماهنگ کننده اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان چهار عضو قلب، کبد و دو کلیه دختر ۱۲ ساله اهل شهرستان انار به چهار بیمار نیازمند جان دوباره بخشید.

اهدای عضو در شهرستان انار به چهار نفر زندگی دوباره بخشید

زهرا عظیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پریسا گنجی دختر 12ساله احمد آباد ساکن شهرستان انار به دلیل تصادف در 12 تیرماه امسال به بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) رفسنجان اعزام شد که به دلیل مرگ مغزی خانواده وی اعلام به اهدای اعضای دخترشان به افراد نیازمند کردند.

وی افزود: روز گذشته تیم پزشکی برداشت قلب از تهران به وسیله اورژانس هوایی با حضور دکتر همتی نماینده وزارت بهداشت، و همچنین جراح برداشت کلیه و کبد از کرمان در بیمارستان علی بن ابیطالب رفسنجان حضور یافتند تا اعضای اهداکننده را جهت پیوند به تهران و شیراز ارسال کنند.

عظیمی بیان کرد: گیرنده قلب کودک چهار ساله در بیمارستان شهید رجایی تهران بستری بود و نیز کبد و کلیه ها هم به شیراز منتقل شدند.

مسئول هماهنگ کننده اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: تاکنون در رفسنجان 9 اهدای قلب صورت گرفته که سه مورد با اورژانس هوایی در این بیمارستان انجام شده است .

دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان جمعیت 320 هزار نفری شهرستان رفسنجان و 37 هزار نفری شهرستان انار را تحت پوشش دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان