کرونا بعد از فوتبالی‌ها یقه والیبالی‌ها را هم گرفت

امیر حسینی پاسور تیم والیبال سایپا یکی از والیبالیست‌هایی است که به ویروس کرونا مبتلا شده.

کرونا بعد از فوتبالی‌ها یقه والیبالی‌ها را هم گرفت

مهری رنجبر؛ امیر حسینی پاسور سایپا یکی از والیبالیست های است که مبتلا شده و باید 14 روزی قرنطینه باشد. به رغم اینکه با وسواس موارد بهداشتی را رعایت می کرده. او حالا بیشتر از اینکه نگران ابتلایش باشد، بیشتر نگران تنشی است که بابت کرونا در جامعه به راه افتاده است. امیرحسینی معتقد است حالا ورزشکاران به جای اتهام به هم باید به فکر شادی مردم باشند و بس.

*تست کرونای شما مثبت شده، علائم شدید نیست؟
خوشبختانه علائم کرونا در من ضعیف است و اذیت نمی کند. بیشتر شبیه سرماخوردگی است. من اسکن ریه نداده ام، چرا که وضعیتم بد نیست. از وقتی نتیجه تستم مثبت بوده خودم را برای 14 روز در خانه قرنطینه کرده ام. اما آخرش علیه باشگاه ما هجمه راه انداختند.

*چه هجمه ای؟
وقتی ما دوشنبه تست دادیم، دو روز تمرین را تا وقتی نتیجه تست ها بیاید، تعطیل کردیم. در عرض 3 دقیقه بعد از اینکه در گروه خبر تعطیلی تمرین را گذاشتیم در سایت ها  خبر منتشر کرده بودند به دلیل کسر 10 درصدی قراردادها تمرین سایپا تعطیل شد. در حالی که باشگاه سایپا همیشه با صداقت جلو می رود. اصلا حرف از کناره گیری اسپانسر نیست. چرا که سایپا خودش اسپانسر است و هزینه تیم ها را کارخانه می دهد. فقط امسال به دلیل شرایط اقتصادی بچه ها و کادر با درک وضعیت باشگاه از قراردادمان زدیم. ولی یکسری علیه باشگاه هجمه راه انداختند.

بیشتر بخوانید: کارخانه به کرونا مبتلا شد

*فکر می کردید به کرونا مبتلا شوید؟
من بدن قوی دارم و هیچ وقت فکر نمی کردم مبتلا شوم اما از هفته قبل احساس بدن درد داشتم، دوشنبه هم که تست دادیم و نتیجه اش مثبت شد. حتی دو بازیکن 20 ساله تیم ما هم مبتلا شده اند. وقتی تست من و سیامک افروزی مثبت شد خیلی خندیدیم. به دلیل اینکه ما خیلی مسائل بهداشتی را رعایت می کردیم اما مبتلا شدیم.

* چطور شما مبتلا شده اید؟
باورتان می شود من از روز اول شیوع کرونا با حساسیت زیاد همه وارد بهداشتی از زدن ماسک، شستن دست و نرفتن به مهمانی را رعایت کرده ام. من از همان سال قبل در خانه مانده ام و فقط تمرین می روم. حتی وقتی بیرون می آیم هم با ماسک می آیم. همیشه با وسواس مسائل بهداشتی را رعایت کرده ام  و فکر می کنم همه مردم باید این کار را بکنند، اما کرونا همه گیر شده است.
 


*به نظر شما چرا دوباره کرونا اوج گرفته ؟
مردم اوایل به دلیل ترس خیلی رعایت می کردند اما حالا انگار خسته شده اند و از طرفی ما ایرانی ها خیلی زود به شرایط عادت می کنیم یا با آن کنار می آییم و به همین دلیل، این روزها دوباره کرونا اوج گرفته است. فوت 221 نفر در روز پنج شنبه واقعا فاجعه است. اما مردم  هم باید با رعایت موارد بهداشتی دست به دست هم بدهند تا کرونا کنترل شود.

ما باید با هم کنار بیاییم اما همه افتاده اند به جان هم. اگر  امسال قرار به برگزاری لیگ باشد، تا زمانی که منافع شخصی و تیمی مدنظر باشد به جایی نمی رسیم.


 
*قضیه کرونای بازیکنان فوتبال یا حالا والیبالی ها جو ورزش را بهم ریخته.
امیدوارم هیچ کسی مبتلا نشود. چرا که شرایط خوبی نیست. به نظرم این تنش هایی که در ورزش و فوتبال به وجود آمده اصلا مساله قشنگی نیست. اینکه می گویند این تیم دروغ می گوید یا فلان بازیکن. ما باید با هم کنار بیاییم اما همه افتاده اند به جان هم. اگر  امسال قرار به برگزاری لیگ باشد، تا زمانی که منافع شخصی و تیمی مدنظر باشد به جایی نمی رسیم. حالا بیشتر از هرچیزی باید به فکر سلامتی ورزشکاران باشیم. فرقی ندارد تیم من یا تیم دیگر. چرا که قرار است با ورزش مردم را سرگرم کنیم تا کمی استرس از آنها دور شود، باید به هم رحم کنیم.

*یعنی امسال خیلی رقابت جدی نباشد؟
نه اینکه رقابت جدی نباشد، من می گویم قهرمانی همیشه هست. پرسپولیس یا استقلال سالیان سال در لیگ فوتبال  قهرمان شده اند، اما حالا باید جور دیگری به رقابت نگاه کنند. به نظر من امسال بیشتر باید برای سرگرمی مردم بازی کنند تا لحظه ای از دغدغه و مشکلات دور شوند و شاد شوند.

*چطور؟
 قهرمانی چه ارزشی دارد؟ من 10-11 قهرمانی لیگ برتر والیبال را ببرم سوپری سر کوچه یک شکلات یا آدامس نمی دهند. اصلا ارزش ندارد، پس این روزها نباید به آن فکر کنیم. حالا سلامتی جامعه خیلی مهمتر است. وقتی سلامتی نباشد از همه لحاظ خوب باشیم، چه فایده دارد؟

بیشتر بخوانید؛ 4 مبتلا به کرونا در تیم‌ والیبال سایپا

257 251

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان