لزوم بازنگری در رویکردهای نظارتی سازمان سینمایی/۴

نیرومند: در سینمای ایران هیچ نظارتی وجود ندارد!/ متأسفانه نیروی انسانی متعهد در زمینه هنر تربیت نشده است

محمدحسین نیرومند مدیرعامل پیشین انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در پی سخنان مقام معظم رهبری پیرو غفلت مسئولان فرهنگی در تولید و اکران فیلم های سینمایی که مبانی قضایی جمهوری اسلامی ایران را زیر سوأل می برند گفت: اصولاً وضعیت نظارتی و هدایتی در سینمای ایران بسیار وخیم تر از آن است که بتوان تصور کرد؛ در سینمای ایران اصلاً هیچ نظارتی وجود ندارد و ما ب ...

نیرومند: در سینمای ایران هیچ نظارتی وجود ندارد!/ متأسفانه نیروی انسانی متعهد در زمینه هنر تربیت نشده است

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: امروزه در سینمای ایران همه اختیارات دست افرادی است که هیچ اعتقادی ندارند و همین باعث می شود آثاری در سینمای کشور تولید شود که در مسیر غلط با اهداف کشور پیش می روند و موجبات گمراهی را فراهم می آورند.

نیرومند ادامه داد: در این زمینه خیلی از مدیران و مسئولان و متولیان فرهنگی مقصر هستند؛ به عنوان مثال ما اگر در فرمایشات حضرت آقا دقت کنیم متوجه می شویم که ایشان نسبت به حوزه آموزش مردم از طریق رسانه هم انتقاد دارند؛ این مسأله نشان از آن دارد که رسانه های ما به طور کل عملکرد ضعیفی دارد. مثلاً در همین حوزه مسائل قضایی ما کم کاری های بسیاری را در فیلم ها و سریال های مان شاهد هستیم و این در حالی است که در سراسر دنیا فیلم ها و به ویژه سریال های متعددی راجع به دستگاه قضایی شان تولید می کنند.

این کارشناس فرهنگی تأکید کرد: مشکل آنجاست که مدیران از امکانات و اختیاراتی که دارند به درستی بهره گیری نمی کنند و بدتر از همه اینکه هیچ دقتی هم بر محتوای آثار ندارند و همین باعث می شود تا مثلاً ما هرزگاهی شاهد تولید فیلم های فاجعه باری باشیم که برخی از احکام ارزشمند اسلام از جمله «قصاص» را زیر سوأل می برند؛ بی شک پشت پرده این اتفاقات جریاناتی نفوذی وجود دارند که باید جلوی حرکت خزنده و شوم شان را گرفت.

نیرومند خاطرنشان کرد: ساختاری غلط در وزارت ارشاد طراحی شده که ساختاری معیوب است. همه در این سیستم و شوراهای پروانه ساخت و نمایش وظایف خود را عمل نمی کنند. این ساختار قانونی که طراحی شده درست نیست و باید منحل شود؛ ما نباید اجازه دهیم جریان هنر و به ویژه سینما بیش از آنچه شاهدیم از خارج مرزها هدایت و مدیریت شود و باید جلوی این عملکرد شوم را بگیریم.

وی در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه متأسفانه جمهوری اسلامی نتوانسته نیروی انسانی متعهد در زمینه هنر تربیت کند تصریح کرد: سوأل بنده این است که این به اصطلاح هنرمندان و سلبریتی های دوتابعیتی چرا در مورد پا گذاشتن پلیس آمریکا روی گلوی کسی که 8 دقیقه داد می کشید صدایشان در نمی آید؟ من بعد از این جریان یاد قضایای سال 88 افتادم؛ این به اصطلاح هنرمندان چه جنجالی علیه کشور و نظام درست کردند! خوب اینجا است که معلوم می شود جمهوری اسلامی نتوانسته نیروی انسانی متعهد در زمینه هنر تربیت کند و ما از این پس باید در این زمینه نیز کوشاتر باشیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان