مجلس از طرح های کارشناسی شده درباره دانشگاه فرهنگیان استقبال می کند

جمعی از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در نشستی با نماینده مردم تهران اولویت های حوزه آموزش و پرورش را بررسی کردند.

مجلس از طرح های کارشناسی شده درباره دانشگاه فرهنگیان استقبال می کند

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، روح الله ایزد خواه، نماینده مردم تهران در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در نشستی با اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران  نکاتی را درباره حوزه آموزش و پرورش و اولویت های مجلس یازدهم در این خصوص بیان کرد.

وی طی سخنانی اظهار داشت:  باوجود قوانینی که در حوزه آموزش و پرورش وجود دارد و تاکیدات و حمایت های بسیاری که مقام معظم رهبری از مسئله تعلیم و تربیت داشته اند، اما هنوز مشکلات زیادی در این زمینه وجود دارد که مجلس شورای اسلامی باید به دنبال پیگیری و اجرای این منویات باشد که در س الیان گذشته از آن غفلت شده است.

 

ایزدخواه تصریح کرد: طبق گفته مقام معظم رهبری، دانشگاه فرهنگیان باید به صورت کمی و کیفی توسعه پیدا کند و ما از طرح های کارشناسی شده در این حوزه، استقبال میکنیم.

دانشگاه فرهنگیان , مجلس شورای اسلامی ایران ,

وی افزود: باید ارتباط نمایندگان مردم با جریان دانشجویی بیشتر شود و دانشجویان با ایدهها و طرحهای خود، به نمایندگان در تصمیمگیری ها کمک کنند.

حمیدرضا قائم پناه، دبیر شورای تبیین و مواضع بسیج دانشجویی گفت: متاسفانه یکی از مواردی که آموزش و پرورش از آن رنج می برد، نگاه هزینهای مسئولین به دستگاه آموزش و پرورش می باشد.

وی تصریح کرد: در سالهای گذشته از تصمیمات نسنجیده و کارشناسی نشده توسط مجلس شورای اسلامی با مشکلات زیادی رو در رو شدیم و همچنین طرح خرید خدمات که به طور صریح در قانون از آن منع شده بودیم؛ تصویب شد و زمینه بی عدالتی آموزشی را فراهم آورد.

امیرحسین محقق، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران،گفت: تعلیم و تربیت مهمترین موضوع تمدنی ما است و متاسفانه همه مسئولان نظام از آن غفلت کردهاند و تنها مقام معظم رهبری از جایگاه تعلیم و تربیت و معلم دفاع می کنند.

وی تاکید کرد: متاسفانه در حال حاضر موضوع آموزش و پرورش جزو اولویت های دسته چندم حساب میشود و معیشت به عنوان تنها دغدغه معلمان عنوان می شود در حالی که مطالبه ما از نمایندگان محترم، توجه بیشتر نسبت به آموزش و پرورش به عنوان یک وزارت خانه مهم است که سرنوشت جامعه به آن مربوط می شود و پیگیر ی اجرای سند تحول بنیادین می باشد.

مهدی نمازی زاده، معاونت گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران نیز طی این نشست اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان باید به عنوان محل اصلی تامین نیرو انسا نی آموزش و پرورش باشد و فقط در مواقع اضطرار و با رعایت ملاحظات باید از ظرفیت های دیگر آن هم به طور مقطعی استفاده کرد ولی امروزه بیشتر نیروی انسانی آموزش و پرورش از راه های دیگری وارد می شوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان