استاندار کرمان: مردم تجمعات غیرقانونی را گزارش کنند

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان گفت: بر اساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا مقرر شد به ‌شهروندان ‌توصیه شود، هرگونه اطلاع از تشکیل تجمعات غیرمجاز را به پلیس ۱۱۰ اعلام کنند.

استاندار کرمان: مردم تجمعات غیرقانونی را گزارش کنند

به گزارش ایرنا، محمدجواد فدائی روز شنبه در نشست مقابله با کرونا استان کرمان با اشاره به برگزاری مراسم ها در مناطق و مکان هایی خارج از تالارها افزود: گشت ویژه بهداشتی بیماری کرونا در کمیته امنیتی انتظامی بررسی و هفته آینده در نشست مقابله با کرونا تصویب نهایی می شود.

وی ادامه داد: دلیل تشکیل این گشت حضور دادستانی در نقاطی که گروه های بازرسی نیاز به حکم قضایی دارند، است و این گشت با حضور دانشگاه علوم پزشکی، دادستانی، اداره‌کل بازرسی استانداری و نیروی انتظامی تشکیل می‌شود که دستورالعمل آن پس از تصویب در کمیته به شهرستان ها و مرکز استان اعلام شود.

استاندار کرمان تاکید کرد: تالارها حداکثر تا 50 درصد از ظرفیت عادی با حضور نماینده دانشگاه علوم پزشکی فعالیت کنند.

وی گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تامین پارچه را با تایید دانشگاه علوم پزشکی تهیه و در اختیار تولیدکنندگان ماسک قرار دهد.

فدائی افزود: پیشنهاد سپاه مبنی بر اعمال محدودیت در مقابل کرونا در کمیته امنیتی و انتظامی استان و کمیته بازرسی بررسی و جمع بندی آن در نشست هفته آینده برای اجرا تصویب شود.

وی گفت: مصوبات کارگروه نظارت از جمله کنترل چک لیست‌ها و گشت ویژه برای برخورد قانونی با متخلفان در نشست ستاد مقابله با کرونا استان کرمان و تعطیلی موقت مساجد و تکایا نیز مصوب شد.

استاندار کرمان تصریح کرد: اماکن، مساجد و تکایا به علت تخلفات بهداشتی تا اصلاحات تعطیل موقت می‌شوند که اگر این اصلاحات اجرا نشد مسئول آن تغییر می‌کند.

وی با بیان اینکه ستاد مقابله با کرونا با برگزاری جمعه بازار شهربابک مخالفت کرد افزود: در شرایط فعلی تعطیلی شغل مشکل اقتصادی برای مردم ایجاد می‌کند و نباید بیکاری را گسترش دهیم و در شرایط کنونی کنترل با موانع و امکانات بهتر از تعطیلی است. 

فدائی بیان داشت: همچنین مصوب شد که کلاس‌ها با 30 درصد ظرفیت فعالیت کنند.

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز گفت: در بهداشت محیط، گشت ها و ضدعفونی معابر همکاری خوبی بسیج در شهر داشته و آمادگی کامل برای همکاری داریم که این نیرو به کمک ما بیاید زیرا دانشگاه به تنهایی از عهده نظارت برنمی‌آید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان