حضور دکتر عزیزی دانشمند ایرانی در بالاترین رده‌های علمی جهان

تهران ایرنا - دکتر فریدون عزیزی رییس پژوهشکده علوم غدد درون‌ریز و متابولیسم براساس رتبه بندی پایگاه استنادی ISI در حوزه "بیماری های غیرواگیر" در زمره سه نفر اول جهان، در "اختلالات کمبود ید" بین چهار نفر اول دنیا برگزیده شد.

حضور دکتر عزیزی دانشمند ایرانی در بالاترین رده‌های علمی جهان

به گزارش پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر عزیزی همچنین در این رتبه بندی در "تیرویید و حاملگی" در میان 20  نفر برتر جهان، در موضوع "تیرویید و شیردهی" بین 23 نفر اول دنیا و در عنوان "کم کاری تیروئید" رتبه چهلم دانشمندان برتر جهان را از آن خود کرده است.

این محقق برتر، پایه گذار آموزش روش تحقیق در کشور و همواره از پیشتازان حوزه دانش و پژوهش علوم پزشکی کشور بوده در این رتبه بندی نیز از جایگاه قابل توجهی برخوردار است.
این دانشمند، رتبه های یاد شده را برمبنای پژوهش های اصیل و عمدتا بومی خود دریافت کرده و بر همین اساس یافته های وی نه تنها در عرصه سیاستگذاری بهداشتی داخلی درخور توجه بوده بلکه بعنوان یک مرجع جهانی مورد استناد منابع علمی بین المللی قرار می گیرد.
پایگاه استنادی ISI در رتبه بندی جهانی WEB of knowledge یک صد دانشمند برتر جهان را در حوزه های مختلف بصورت سالیانه معرفی می کند.
تاریخ این دیار کهن، همواره شاهد حضور مردان و زنانی بوده که در حوزه های فعالیت های خود سر به آسمان افتخار ساییده و مایه مباهات در عرصه جهانی بوده اند.

اگر از گذشته های دور که مشرق زمین مهد علم و فرهنگ و تمدن بوده بگذریم، درخشش دانشمندان ایرانی معاصر در جهانی که عمده امکانات علمی در کشورهای توسعه یافته انباشته شده، امری استثنایی است.
 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان