سند ملی حقوق کودک به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری از ابلاغ سند ملی حقوق کودک به دستگاههای اجرایی استان قزوین خبرداد.

سند ملی حقوق کودک به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ صدیقه ربیعی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین با بیان اینکه سند ملی حقوق کودک به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است؛ گفت: این سند برنامه جامعی است که  تمام وظایف نهادهای مرتبط با پیگیری امور کودکان ونوجوانان را تبیین کرده است.
ربیعی بیان کرد: حفظ، رعایت، ترویج وارتقای حقوق کودک که ریشه در مبانی دینی ما دارد از جمله دغدغه های ذهنی جامعه وحاکمیت بوده که جز با آموزش مجریان امر، به سهولت میسر نیست.
او با بیان اینکه احترام به کرامت انسانی ایجاب می کند که کودک به عنوان یک انسان دارای حقوق برابر با دیگران انگاشته شود واین امر نیز مستلزم حمایت همه جانبه از آنان است افزود: کودکان نیاز به حمایت و مراقبت ویژه دارند و به دلیل گستردگی موضوع، توجه و حمایت از کودکان با مشارکت تمامی  بخش های دولتی و غیردولتی میسر است.
مدیر کل امور بانوان و خانواده تاکید کرد: ماموریت ها، چشم اندازها، اهداف کلان وراهبردهای این سند می تواند به عنوان نقشه راهی برای حفظ حقوق کودک در استان قرار گیرد.

ربیعی با بیان اینکه در ابتدا آموزش حقوق کودک به مجریان امر، اهمیت بسیاری دارد گفت: در وهله بعدی شناخت دقیق چالش های این حوزه ضروری است تا بتوان با نگاه به سند کلان کشوری (( برنامه عمل جامع حقوق کودک )) به برنامه ریزی استانی واجرای بهتر آن رسید.
او اظهار کرد: بررسی چالش های مهمی چون وضعیت بی هویتی و خشونت علیه کودکان و بهره کشی از آنان جز با آموزش ونحوه ایجاد هماهنگی میان دستگاه های متولی، کنترل یا کاهش پیدا نمی کند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده تشریح کرد: منظور ما از حمایت و مراقبت از کودکان ، نگاه پیشگیرانه بوده تا با آموزش وهماهنگی وبرنامه ریزی بتوانیم جلوی بزه دیدگی یا رفتار معارض با قانون کار را بگیریم در این رابطه نیز آمادگی داریم تا با تمامی ظرفیت های مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، برای رسیدن به اهداف ملی و استانی مشارکت وهمکاری داشته باشیم.

48

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان