ماجرای قرق یک فروشگاه برای شهردار تهران چه بود؟

دیروز تصاویری از شهردار تهران ، پیروز حناچی در یک فروشگاه زنجیره ای در فضای مجازی منتشر شد و ادعا شد این فروشگاه برای خرید کردن حناچی قرق شده بود.

ماجرای قرق یک فروشگاه برای شهردار تهران چه بود؟

دیروز تصاویری از شهردار تهران ، پیروز حناچی در یک فروشگاه زنجیره ای در فضای مجازی منتشر شد و ادعا شد این فروشگاه برای خرید کردن حناچی قرق شده بود.

قرق فروشگاه-شهردار تهران پیروز حناچی

کاربران فضای مجازی واکنش های مختلفی به این تصاویر داشتند.

مثلاً کاربری در اینباره نوشته: «قدیما برای سلاطین شکارگاه قرق می‌کردند الان برای شهردار تهران فروشگاه قرق می‌کنند تازه با این همه خدم و حشم و عکاس و فیلمبردار».

اما اینطور که ادعا می شود ماجرای عکس چیز دیگری بوده.

یکی دیگر از کاربران درباره ی این تصاویر نوشته: «واقعاً قرق نبود. با فعالان محیط زیستی در غرفه های محیط زیستی صحبت کرد اون دوربین که در عکس هست دوربین روابط عمومی هست و در باقی عکس ها هم مشخصه که افراد حاضر در فروشگاه با موبایل دارن فیلم میگیرن.»

این اما اولین بار نیست که شهردار تهران با حضور خود در میان مردم عادی خبرساز می شود.

پیروز حناچی ابتدا با انتخاب محمدعلی نجفی به شهرداری تهران، همراه با او پا به ساختمان «بهشت» معروف پایتخت گذاشت و به عنوان معاون فنی و عمرانی شهردار مشغول به کار شد. بعد از ماجراهای محمدعلی نجفی و خالی شدن مسند شهرداری تهران، پیروز حناچی و عباس آخوندی به دو کاندیدای نهایی این پست مهم تبدیل شدند، که در نهایت حناچی با کسب بیشترین رأی، در اواخر آبان 97 از سوی شورای شهر تهران به عنوان شهردار پایتخت انتخاب شد.

شهردار جدید تهران اما شروع رسانه ای پرسر و صدایی داشت. حناچی از همان روزهای اول اعلام کرد به پویش «سه شنبه های بدون خودرو» می پیوندد، پویشی که با هدف استفاده ی کمتر از خودروهای تک‌ سرنشین به راه افتاد تا از این طریق شهروندان، دست‌ کم در روزهای سه‌ شنبه به‌ جای استفاده از خودروی شخصی، گزینه‌ های مفیدتری را برای انجام کارهای روزمره جایگزین کنند.

حناچی در یکی از اولین جلسات خود با مدیران شهرداری تهران گفته بود: «تصمیم دارم سه شنبه‌ها از خودروی شخصی استفاده نکنم و از شما هم به عنوان مدیران شهری می خواهم این کار را انجام دهید و اشکالی ندارد که در این زمینه ریا کنید، از اقدامات صرفاً نمادین هم پرهیز کنید. ما اگر خودمان این شعار را عملی کنیم مردم هم انجام می‌ دهند، به این معنی که وقتی خودمان یک روز در هفته از خودروی شخصی استفاده نکنیم می‌ توان این را به روزهای دیگر هفته نیز تسری داد.»

از آن روز، هر از گاهی تصاویری از شهردار تهران در اتوبوس، مترو، تاکسی و یا در حال دوچرخه سواری منتشر شده است، امری که با واکنش های مختلفی رو به رو شد.

برخی این اقدام شهردار تهران را صرفاً خودنمایی می دانند و منتقد آن بوده اند. برخی اما مخالف این انتقادات هستند و معتقدند این واکنش های منفی به خاطر آن است که برای ما ایرانی ها مرغ همسایه همیشه غاز است و این اقدام اگر از شهردار کشور دیگری سر زده بود حتماً مورد تعریف و تمجید ما قرار می گرفت. عده ای هم نظر متفاوتی داشته اند و می گویند این کار حناچی اگر خودنمایی هم باشد برآیند مثبتی دارد و کاش مدیران دیگر هم مثل حناچی خودنمایی کنند.

پیروز حناچی اما با وجود همه ی این انتقادات و اظهارنظرها هنوز هم گهگاه در وسایل نقلیه ی عمومی پایتخت حضور می یابد. اردیبهشت ماه امسال تصاویری از شهردار تهران با ماسک در مترو منتشر شد. در توضیح این تصاویر آمده بود که پیروز حناچی در ادامه ی پویش سه شنبه های بدون خودرو با مترو به محل کار خود در ساختمان بهشت رفت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان