پیشنهادهای نظام پزشکی تهران به وزیر بهداشت برای کاهش انتقال کرونا

تهران- ایرنا- هیات مدیره سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ در نامه‌ای به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار در نظر گرفتن تهمیداتی برای کاهش انتقال بیماری کووید ۱۹ و در نظر گرفتن شرایط دورکاری و نظارت ویژه بر توزیع اقلام محافظتی و مراکز تجمع مردم شد.

پیشنهادهای نظام پزشکی تهران به وزیر بهداشت برای کاهش انتقال کرونا

هیات مدیره سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ روز شنبه در این نامه به سعید نمکی نوشت: ضمن تشکر از مساعی جنابعالی و همکاران خدوم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و نیز همه اقشار جامعه فرهیخته پزشکی و پیراپزشکی در مبارزه با بیماری کووید 19، با عنایت به افزایش مناطق قرمز در کشور و اوج‌گیری مجدد این بیماری، تأکید بر راهبرد «اولویت حفظ سلامتی و جان مردم و پرسنل درمانی» کشور در تصمیم‌سازی و سیاست‌گذاری‌های کلان کشور بر سایر امور و صیانت از حقوق مردم و نیز جلوگیری از فرسودگی و آسیب کادر درمان ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

هیات مدیره سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ در این نامه پیشنهاد کرد: به منظور حفاظت از پرسنل و کارمندان در بخش‌های دولتی در شهرهایی که وضعیت قرمز اعلام شده است حداقل 30 درصد از پرسنل به صورت گردشی از طریق دورکاری انجام وظیفه کنند.  بازگشایی‌های غیر ضروری در حوزه‌های مختلف تعلیق شده و در حوزه پزشکی نیز اعمال جراحی غیر ضروری به بعد از پیک کرونا موکول شود.

این نامه ادامه می‌دهد: در خصوص سهولت دسترسی آحاد مردم و جامعه پزشکی به ملزومات پیشگیری، اقدامات اداری اجرایی لازم انجام گرفته و از تولید تا توزیع توسط نهادهای نظارتی رصد شود. نظارت و محدودیت‌های لازم بر اماکن عمومی مانند رستوران‌ها، اتوبوسرانی و مترو به طور ویژه در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایرنا،  تاکنون 255 هزار و 117 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 188 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 12 هزار و 635 نفر رسیده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان