برداشت خارک از نخلستان‌های خرمشهر آغاز شد

آبادان - ایرنا - معاون فنی جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: برداشت خارک و رطب نوبرانه از سطح یک‌هزارو۴۱۳ هکتار از نخلستان‌های بارور این شهرستان آغاز شد.

برداشت خارک از نخلستان‌های خرمشهر آغاز شد

شاکر احمدیان شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 70 درصد از نخلستان‌های خرمشهر دارای رقم استعمران هستند که رقمی زودرس است و محصول آنها به صورت نوبرانه وارد بازار می‌شود.

وی میزان برداشت خرما از هر هکتار از نخلستان‌های خرمشهر را پنج تن پیش‌بینی کرد و افزود: طبق برآورد انجام شده در سال زراعی جاری  هشت هزار و 478 تن خرما از نخلستان‌های شهرستان خرمشهر برداشت خواهد شد.

احمدیان تولید خرمای سال گذشته شهرستان خرمشهر را هفت هزار و 908 تن اعلام کرد و گفت: در پارسال 6هزار و 500 تن خرمای مازاد بر نیاز کشاورزان خرمشهری توسط تعاون روستایی خریداری شد. 
وی عمده‌ترین ارقام صادراتی خرما از این شهرستان را استعمران و زاهدی اعلام کرد و بیان داشت: استعمران، زاهدی، بریم، خضراوی، بلیانی، برحی، قنطار، سویدانی، خصاب، عویدی، لیلوی، دیری، یوزی، شکرا، اشگر، فرسی و حلاوی، از عمده ارقام خرمای تولیدی شهرستان خرمشهر هستند.

معاون فنی جهاد کشاورزی خرمشهر به کشت پاجوش نخل در شهرستان خرمشهر اشاره کرد و گفت: امسال 100 هکتار از نخلستان‌های خرمشهر به زیر کشت پاجوش ارقام صادراتی و مرغوب استعمران، برحی و زاهدی رفته است. 

به گزارش ایرنا شهرستان خرمشهر سه هزار و 700 هکتار نخلستان دارد که از این میزان 2 هزار و 100 هکتار از آن بارور و یک هزار و 600هکتار به صورت نهال یا غیر بارور هستند. 
عمده نخلستان های بارور در خرمشهر از نوع تجاری استعمران است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان