رئیس کمیسیون اجتماعی فرهنگی شورای شهر تهران خواستار شد

لزوم ممانعت و برخورد قانونی با هرگونه تخلف احتمالی ساختمانی در نهادهای قدرت

رئیس کمیسیون اجتماعی فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم ممانعت و برخورد با تخلفات ساختمانی نهادهای قدرت تاکید کرد.

لزوم ممانعت و برخورد قانونی با هرگونه تخلف احتمالی ساختمانی در نهادهای قدرت

به گزارش ایسنا، محمد جواد حق شناس در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در تذکری گفت: با توجه به تذکرات آقایان خلیل آبادی، سالاری و فراهانی و نظری در دویست و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران پیرامون برخی از تخلفات ساختمانی نهادهای قدرت، که عبارتند از نهاد ریاست جمهوری در منطقه جماران، معطوف به ساخت و ساز بدون اخذ پروانه و قطع درختان و سایر تخلفات، تخلف دیگر مربوط به مجلس شورای اسلامی درباره تصاحب و تصرف خیابان مردم در حاشیه میدان بهارستان ، بنیاد مستضعفان، در رابطه با ساخت وساز بدون اخذ پروانه و پارکینگ ساختمان موسوم به پلاسکو در خیابان جمهوری اسلامی و چرایی واگذاری محل پارکینگ پروانه است که متعلق به شهرداری است.

وی گفت: همچنین با عنایت با ضرورت اطلاع اعضای شورای شهر و سایر مراجع قانونی از چگونگی این ساخت و سازها و اهمیت موضوع به لحاظ رعایت قوانین و مقررات  و تاثیر آن در صیانت از سرمایه اجتماعی، اعتمادمردم ، اصل شفافیت ودفاع از حق شهر در سرلوحه فعالیت مدیریت شهری دوره پنجم قرار دارد. بر همین اساس مقتضی است شهردار تهران در اسرع وقت درخصوص مواردی که اعلام می کنم اقدام نمایند.

وی در ادامه در خصوص این اقدامات گفت: باید دستورات لازم برای ممانعت و برخورد قانونی لازم با هر گونه تخلف احتمالی صادر گردد. همچنین گزارش مستندی از تصرفات و تخلفات احتمالی و اقدامات متقابل شهرداری تنظیم و به شورای شهر ارسال شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی فرهنگی شورای شهر تهران ادامه داد: گزارش مستندی از اقدامات مربوط به چگونگی درخواست و تشکیل پرونده ، صدور پروانه ساخت و سازها و اسناد مالی مربوط به پرداخت عوارض نوسازی و سایر حقوق متعلق به شهرداری، تصاویر هوایی و نقشه های مربوط به جانمایی املاک مذکور قبل و بعد از صدور پروانه و همچنین گزارش مهندسین ناظر انتخابی، گواهی های خلاف و عدم خلافیهای صادر شده در مراحل پیشرفت کار ودیگر مستندات مربوط در اسرع وقت به شورای شهر تهران تحویل گردد.

حق شناس تصریح کرد: در خصوص آخرین وضعیت روند قانونی یا غیر قانونی اقدامات مرتبط به هر یک از املاک فوق الذکر در چارچوب وظایف و مسئولیتهای شهرداری گزارشی دقیق و مستند با اسنادو مدارک موجود جهت شفاف سازی و اطلاع رسانی خدمت مردم تهران و مراجع قانونی جهت انتشار در اختیار رسانه ها قرار گرفته و نتیجه اقدامات درخواستی به شورای شهر اعلام گردد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان