خواسته چندین ساله مردم پیشوا در خصوص آب شرب برآورده شد

تهران- ایرنا- فرماندار شهرستان پیشوا گفت: طرح انتقال آب سد ماملو به پیشوا فردا، دوشنبه با حضور وزیر نیرو و استاندار تهران و از طریق ویدئوکنفرانس با ریاست جمهوری افتتاح و خواسته چند ساله مردم این شهرستان در خصوص آب شرب پایدار و باکیفیت برآورده می‌شود.

خواسته چندین ساله مردم پیشوا در خصوص آب شرب برآورده شد

حسین عباسی روز شنبه در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم افتتاح انتقال آب سد ماملو به پیشوا که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: شرایط ویژه مرکز شهرستان پیشوا که بر روی ارتفاع واقع شده و نیز احداث صدها واحد مسکونی در این شهرستان، کمبود آب را به یکی از مهمترین دغدغه‌های مسئولان تبدیل کرده است.
وی اظهار کرد: طی 2 سال گذشته و به ویژه در ایام گرم سال، مردم این شهرستان با کمبود شدید آب مواجه شدند و انرژی مسئولان به رفع این مشکل معطوف شد تا آنکه در 21 آذر سال گذشته و با حضور استاندار تهران، عملیات اجرایی پروژه انتقال آب سد ماملو به پیشوا آغاز شد.
وی گفت: هرچند که قرار بود تا اجرای این پروژه اردیبهشت‌ماه امسال به اتمام برسد ولی شیوع ویروس کرونا باعث تأخیر چندماهه در تحقق وعده مسئولان در انتقال آب سدماملو به پیشوا شد.
عباسی کرد: این پروژه در 2 فاز لوله‌گذاری به طول 10 کیلومتر و با 370 میلیارد ریال هزینه و احداث دو مخزن 10 هزار مترمکعبی با 150 میلیارد ریال هزینه اجرا ‌شد.
وی افزود: نیاز آب شرب شهرستان پیشوا 385 لیتر بر ثانیه است که با بهره‌برداری از طرح انتقال آب سد ماملو 100 لیتر بر ثانیه آب سالم و بهداشتی به ظرفیت شهرستان افزوده شده و این امر باعث می‌شود از میزان برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی کاسته شود.
وی گفت: آب سد ماملو پس از انتقال به پیشوا با آب چاه‌های موجود در شهرستان مخلوط شده و مردم شهرستان از آب سالم، بهداشتی و پایدار سد ماملو برخوردار می‌شوند.
عملیات ساختمانی سد ماملو در سال 1379 آغاز و آبگیری اولیه سد در دی ماه  1386 انجام شد؛ سد ماملو روی رودخانه جاجرود در محل تلاقی رودخانه دماوند با رودخانه جاجرود احداث شده و مساحت حوضه آبریز آن، یکهزار و 750 کیلومترمریع و متوسط جریان آب آن سالانه 283.8 میلیون مترمکعب است.
این سد با هدف بهره‌گیری از ظرفیت حوزه آبریز رودخانه جاجرود و دماوند، مهار سیلاب‌ها، تامین بخشی از آب شرب جنوب تهران و شهرهای مسیر از جمله ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت و تامین بخشی از آب مورد نیاز صنعت احداث شد.

شهرستان پیشوا با 80 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع است.
 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان