یک خبر مثبت/احتمال تولید واکسن کرونا همین امسال هست؟

خبرنیوز نوشت:خبر دسترسی قطعی به واکسن کرونا تا اواخر پاییز یا اوایل زمستان که توسط دکتر مردانی اعلام شد موجی از خوشحالی را در بین مردم ایجاد کرد.

یک خبر مثبت/احتمال تولید واکسن کرونا همین امسال هست؟

 قبلا هم درباره دستیابی پژوهشگران و پزشکان به واکسن کرونا خبرهای متعددی شنیده شده بود این بار اما چون گوینده خبر یک مقام رسمی بود که عضو ستاد ملی مبارزه با کروناست،موضوع جدی تر شد.

با این حال و علی رغم اعلام دکتر مردانی باز هم اخباری منتشر می شود که این واکسن یقینا تا پاییز و زمستان امسال به دستمان نخواهد رسید.

به عنوان مثال دکتر پیام طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در رابطه با واکسن کرونا می گوید: مطالعاتی در جهان و همچنین در ایران با همکاری شرکت‌های دانش بنیان در حال انجام است، اما معلوم نیست کی نتایج آن مشخص و به تولید انبوه می‌رسد و ما حتما پاییز و زمستان را با کرونا باید سپری کنیم. شاید سال آینده دارو و واکسن بیماری کرونا تولید شود.

طبق گزارش های سازمان بهداشت جهانی و همچنین شرکت های تولید کننده واکسن(شرکت های آمریکایی،انگلیسی،چینی ، هندی و آلمانی) این واکسن به احتمال زیاد و طبق اظهارات دکتر مردانی همین امسال وارد بازار خواهد شد.

دلیل این اتفاق اما این است که چهار شرکت بزرگ که وارد مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن کویید 19 بر روی هزاران نفر شده اند همزمان و فارغ از نتیجه کار به انبوه سازی آن نیز مشغول شده اند.

به بیان دیگر این شرکت ها به دلیل، هم نیاز فوری به واکسن کرونا و هم به دلیل رقابتی که با هم دارند همزمان با آزمایش آخرین مرحله تست واکسن که باید بر روی چند هزار نفر انجام شود و منتظر نتیجه کار باشند، در حال تولید انبوه هم هستند تا به محض این که تست سوم هم مثبت بود بلافاصله واکسن کویید 19 را به بازار عرضه کنند.

1717

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان