برگزاری اجتماعات در منازل و باغ‌های شخصی در اصفهان ممنوع است

اصفهان- ایرنا- مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان گفت: برگزاری هرگونه مراسم جمعی از قبیل عروسی یا عزا در منازل، باغ‌های شخصی و باغ تالارهای غیر رسمی در اصفهان بمنظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ممنوع است.

برگزاری اجتماعات در منازل و باغ‌های شخصی در اصفهان ممنوع است

سید مهدی میرجهانیان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا، دادستانی اصفهان اعلام کرد که برگزاری مراسم مختلف همراه با تجمع افراد در منازل، باغ‌های شخصی، باغ تالارهای غیر رسمی و هرگونه حریم شخصی ممنوع است و در صورت مشاهده چنین تخلف‌هایی با آن برخورد می‌شود.

وی توضیح داد: برگزاری چنین تجمعاتی طبق ماده 688 قانون مجازات اسلامی، تهدیدی علیه بهداشت عمومی در شرایط حاضر محسوب می‌شود و بازرسان نهادهای نظارتی از جمله بهداشت محیط مرکز بهداشت، تعزیرات و اماکن نیروی انتظامی این قبیل موارد را بررسی می‌کنند.

میرجهانیان با اشاره به اینکه با توجه به وضعیت شیوع کرونا، محدودیت‌های جدیدی از سوی ستادهای ملی و استانی مقابله با کرونا ابلاغ شده است، گفت: بر این اساس، برگزاری مراسم عزا، ترحیم و جشن و هرگونه آیینی که حالت جمعی دارد به جز نماز جماعت در مسجدها تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

وی اضافه کرد: برگزاری نماز جماعت در مسجدها باید با رعایت دستورهای بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن ماسک همراه باشد.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان خاطرنشان کرد: تالارهای پذیرایی مجوزدار فقط با رعایت دستورهای بهداشتی و مصوبه‌های ابلاغی با 50 درصد ظرفیت خود می‌توانند فعالیت کنند و نباید از افراد سالخورده یا گروه‌های آسیب پذیر دعوت بعمل آید و زمان مراسم نیز بین یک و نیم تا 2 ساعت باشد.

وی تاکید کرد: همه این موارد به تالارهای پذیرایی ابلاغ شده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، تالار متخلف در اسرع وقت پلمب می‌شود.

میرجهانیان با اشاره به اینکه به اماکن ورزشی و آموزشگاه‌های مختلف برای رعایت دستورهای بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی تاکید مجدد شده است، تصریح کرد: برگزاری هرگونه آزمون، همایش و سمینار تا اطلاع ثانوی ممنوع است و باید بصورت غیر حضوری باشد.

وی همچنین با تاکید بر ممنوعیت عرضه قلیان، اظهارداشت: دادستانی اصفهان به صراحت دستور داد که با هر واحد عرضه‌کننده قلیان، برخورد قاطع و مکان آن پلمب شود.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان با بیان اینکه مواردی از عرضه قلیان در چایخانه‌های اصفهان گزارش شد، اضافه کرد: گشت‌های مشترک در شهر این موارد را رصد و با آن برخورد می‌کنند.

وی با بیان اینکه تا کنون بیشترین تخلف‌های مشاهده شده در زمینه رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی مربوط به باشگاه‌ها و اماکن ورزشی، تالارهای پذیرایی و چایخانه‌ها بود، گفت: این تخلف‌ها بیشتر شامل رعایت نکردن مواردی مانند زدن ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی، تهویه طبیعی، نظافت سطوح و عرضه قلیان بوده است.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان افزود: لازم است که آموزش و حساس‌سازی بیشتری در بین مردم در زمینه رعایت دستورهای بهداشتی در واحدهای صنفی صورت گیرد تا میزان تخلف در این زمینه کاهش یابد.

میرجهانیان خاطرنشان کرد: اگر شهرستانی در وضعیت قرمز در زمینه ابتلا به کرونا قرار گرفت، این محدودیت‌ها بیشتر خواهد شد.

تاکنون 257 هزار و 303 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا به 12 هزار و 829 نفر رسیده است.

در بین شهرستان‌های استان اصفهان، کاشان و خوانسار در وضعیت قرمز و نایین، نطنز، آران و بیدگل، فریدن و خمینی‌شهر در وضعیت نارنجی و سایر مناطق در وضعیت زرد یا سفید قرار دارند؛ شهرستان اصفهان در وضعیت زرد است.

رنگ زرد نشانه وضعیت متوسط، رنگ نارنجی وضعیت پرخطر و رنگ قرمز وضعیت خیلی پرخطر است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان