تازه‌ترین خبرها از فیلم‌های در حال تولید

سینمای ایران در گونه‌های مختلف کوتاه، بلند، مستند و داستانی چند صباحی است راه تولید را در پیش گرفته و این روزها خبرها از فعالیت در همه این گونه‌ها خبر می‌دهد

تازه‌ترین خبرها از فیلم‌های در حال تولید

سینمای ایران در گونه‌های مختلف کوتاه، بلند، مستند و داستانی چند صباحی است راه تولید را در پیش گرفته و این روزها خبرها از فعالیت در همه این گونه‌ها خبر می‌دهد.
به گزارش ایرنا، علیرضا صمدی کارگردان فیلم سینمایی صحنه‌زنی که همچنان در حال فیلمبرداری این اثر سینمایی در تهران است حالا همزمان تدوین فیلم را نیز توسط هایده صفی‌یاری آغاز کرده است. مهتاب کرامتی جزو بازیگرانی است که این روزها به‌عنوان نقش اصلی زن این فیلم مقابل دوربین رفته و اولین تصویر از نقش‌آفرینی او منتشر شده است. صحنه‌زنی یک اثر اجتماعی با ایده و فیلمنامه‌ای متفاوت است که با انجام تدوین همزمان برای حضور در جشنواره‌های داخلی و خارجی و اکران در سینماهای کشور آماده می‌شود.
مهتاب کرامتی، بهرام افشاری، پیام احمدی‌نیا، لیندا کیانی، محمد نادری، فرزانه سهیلی و مجید صالحی بازیگران این فیلم هستند.

پایان «چپ، راست»
فیلم ‌سینمایی چپ، راست به کارگردانی حامد محمدی که بعد از وقفه‌ای چند ماهه دوباره از سر گرفته شده و حالا دارد مراحل فنی را پشت سر می‌گذارد. این فیلم به تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی و تدوین میثم مولایی در حال پیگیری است تا بعد از این مراحل حسین ابوالصدق کار صداگذاری آن را آغاز کند.
موسیقی چپ، راست را امیر توسلی می‌سازد و با اتمام مراحل ساخت موسیقی و صداگذاری، ظرف چند هفته آینده فیلم آماده نمایش می‌شود. در چپ، راست رامبد جوان، پیمان قاسم‌خانی، ویشکا آسایش، سارا بهرامی، سروش صحت، ستاره اسکندری، مونا فرجاد، تینو صالحی و محمدرضا مالکی ایفای نقش می‌کنند.

آغاز «غبار جنگ»
اما در سینمای مستند نیز به تازگی مستند غبار جنگ از تولیدات جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی محمد عبدی‌زاده است که از زبان سه قهرمان جنگ تحمیلی، مقاومت 34 روزه خرمشهر به تصویر کشیده می‌شود.

عبدی‌زاده درباره تولید مستند غبار جنگ گفته این فیلم حاصل پنج سال تلاش پژوهشی اش درباره سقوط خرمشهر و مقاومت 34 روزه این شهر است. در این مستند با سه قهرمان این حماسه که فرماندهان سه بخش مهم دفاع از خرمشهر بودند، یعنی ناخدا هوشنگ صمدی فرمانده تکاوران و مدافع شهر خرمشهر، سرهنگ علی قمری فرمانده پادگان دژ و از نامداران جنگ و امیر سرتیپ مهدوی فرمانده دانشجویان دانشکده افسری، درباره‌ مقاومت خرمشهر گفت‌وگو کرده است.

وی با تاکید بر این که در مدت 34 روز مقاومت خرمشهر، بسیاری از افراد مهم کشور به شهادت رسیدند، ادامه داده از دل این اتفاق حماسه‌ای خلق می‌شود که آکنده از مقاومت، ایثار و همدلی است. عبدی‌زاده درباره مراحل تولید غبار جنگ نیز گفته پژوهش‌های این مستند به پایان رسیده است و فصل پاییز فیلمبرداری را در تهران و مناطق نظامی در خرمشهر و بوشهر آغاز خواهیم کرد. بازسازی‌های اندکی برای به تصویر کشیدن گفته‌های امرای ارتش هم خواهیم داشت و به همین دلیل از عوامل حرفه‌ای برای کار پشت دوربین استفاده می‌کنیم.

ماجرای مراسم ختم پدر
اما در حوزه فیلم کوتاه خبرها از پایان فیلمبرداری و آماده نمایش شدن به گوش می‌رسد و امیررضا جلالیان به تازگی فیلم کوتاه داستانی سنگ ‌پشت را برای نمایش آماده کرده است. در خلاصه داستان فیلم کوتاه سنگ ‌پشت آمده است؛ مردی می‌میرد. پسر او برای شرکت در مراسم مرگ پدر، از پادگان 2 روز مرخصی می‌گیرد و…
این فیلم از تولیدات اخیر انجمن سینمای جوانان قزوین و از خروجی‌های شورای تولید این استان در سال 98 است.

انتشار پوستر در آستانه اکران
در حوزه فیلم بلند داستانی نیز فیلم زن‌ها فرشته‌اند 2 ساخته آرش معیریان در فاصله یک هفته‌ای تا اکران از نخستین پوستر خود رونمایی کرده است. زن ها فرشته‌اند 2 یک کمدی-فانتزی است که بناست از 25 تیرماه در 200 سالن سینما در سراسر ایران روی پرده برود.

کمدی زن ها فرشته‌اند 2 مضمونی نو درباره ارتباطات درون خانوادگی را در قالبی طنز به تصویر کشیده است که ایرج خواجه‌امیری خواننده پیشکسوت نیز قطعاتی مختلف را برای این کمدی خوانده است.

محمدرضا شریفی نیا، نیوشا ضیغمی، سحر قریشی، نسرین مقانلو، میرطاهر مظلومی، علی صادقی، مریم سعادت، سیروس همتی، مهتاج نجومی، شهین تسلیمی، حسین ملکی، احمدرضا موسوی، صدیقه کیانفر، شیرین ایزدی، آیدا نوری و مهدی صارمی بازیگران این کمدی هستند.

کمدی- فانتزی زن ها فرشته‌اند 2 را آرش معیریان به تهیه‌کنندگی حسین فرحبخش ساخته و مدیریت تبلیغات و اطلاع‌رسانی این کمدی را گروه مدیاژورنال برعهده داشته است.

اشتراک گذاری در:

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان