جدال‌های سخت فوتبالی در انتظار سه تیم گیلانی

رشت - ایرنا - هفته بیست و نهم مسابقات فوتبال لیگ دسته اول در حالی از امشب آغاز می شود که ملوان باید مقابل صدرنشین لیگ قرار گیرد، سپیدرود فرصت مناسبی برای کسب امتیاز دارد و داماش نیز با تفکر پیروزی در یک دیدار خانگی به میدان خواهد رفت.

جدال‌های سخت فوتبالی در انتظار سه تیم گیلانی

با توجه به بازی هایی که طی امشب و فردا از هفته بیست و نهم لیگ دسته اول انجام می شود، تیم فوتبال ملوان بندرانزلی رو در روی مس رفسنجان قرار خواهد گرفت، پاشازاده در دومین تجربه سرمربیگری خود در سپیدرود باید رو در روی گل ریحان البرز قرار گیرد و تیم داماش نیز در یک بازی خانگی به مصاف فجرسپاسی می رود.

تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در هفته بیست و نهم رقابت های لیگ دسته اول کشور باید در یک بازی سخت خانگی ، رو در روی تیم مس رفسنجان صدر نشین جدول  و یکی از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی این مسابقات قرار گیرد.

ملوانان که در بازی قبلی خود در دربی گیلان و در بازی برابر سپیدرود رشت توانستند یک امتیاز در دیداری خارج از خانه کسب کنند و با توجه به پیروزی در آخرین بازی خانگی خود، با روحیه بسیار مناسب رو در روی صدرنشین لیگ قرار می گیرند.

با این وجود اکبر میثاقیان سرمربی تیم فوتبال ملوان بندرانزلی که در دو بازی قبلی به عنوان سرمربی در این تیم حضور یافته و موفق به کسب چهار امتیاز ارزشمند شده، در این دیدار خانگی نیز چشم به پیروزی و کسب هر سه امتیاز این بازی دوخته تا همچنان روند رو به رشد تیم خود را ادامه دهد.

البته ملوانان در این دیدار به دلیل شیوع بیماری کرونا ، از وجود طرفداران خود محروم است وگرنه می توانستند با حمایت هواداران خود با اطمینان خاطر بیشتری رو در روی تیم مس رفسنجان قرار گیرند اما نه تنها ملوان بلکه سایر تیم های پرطرفدار نیز درچند بازی اخیر بدون حضور تماشاگران و هواداران خود رو در روی حریفان قرار گرفته و همچنین باید به این روند عادت کنند.

با این وجود تیم فوتبال ملوان در دیدار برابر مس رفسنجان به دلیل اینکه این بازی در بندرانزلی برگزار می شود، نیازمند کسب پیروزی است تا با تصاحب هر سه امتیاز این دیدار، فاصله اش را از تیم های انتهای جدولی بیشتر کرده و شانس  ماندن  در لیگ دسته اول افزایش یابد.

این در حالی است که تیم فوتبال مس رفسنجان که هم اینک در صدر جدول لیگ دسته اول قرار گرفته، به طور حتم برای ادامه روند صدرنشینی خود و صعود به لیگ برتر ، با تفکر کسب امتیاز در دیدار برابر ملوان در بندرانزلی حضور خواهد یافت.

این امر باعث می شود که هر دو تیم یک بازی زیبا و هجومی را در دستور کار خود قرار داده تا بتوانند پیروز این میدان شوند تا با کسب سه امتیاز این دیدار، یکی(مس رفسنجان) به عنوان قهرمانی نزدیکتر شود و تیم دیگر( ملوان بندرانزلی) خود را از تیم های انتهای جدولی جدا سازد.

هم اینک در جدول رده بندی مسابقات لیگ دسته اول و تا پایان هفته بیست و هشتم با حضور 18 تیم ، مس رفسنجان با کسب 57 امتیار در صدر جدول قرار دارد و تیم فوتبال ملوان بندرانزلی نیز با کسب 28 امتیار در مکان پانزدهم قرار دارد.

اما تیم فوتبال سپیدرود رشت دیگر نماینده استان گیلان در رقابت های لیگ دسته اول، امشب در هفته بیست و نهم این مسابقات باید در یک بازی خارج از خانه رو در روی تیم فوتبال گل ریحان البرز قرار گیرد. 

سپیدرودی ها که هفته گذشته مهدی پاشازاده را به عنوان سرمربی جدید خود انتخاب کرده و در اولین حضور این مربی نیز در دربی گیلان برابر ملوان به نتیجه مساوی دست یافتند، هم اینک مترصد کسب دومین امتیاز، آن هم در یک بازی خارج از خانه هستند.

البته سپیدرودی ها با هدایت مهدی پاشازاده در برابر تیم خوب و قدرتمند گل ریحان البرز نیز، حتی به پیروزی فکر می کنند و با این تفکر به میدان می روند تا با کسب این سه امتیاز خارج از خانه، خود را از انتهای جدول جدا سازند تا با روحیه خوب در سایر مسابقات حضور یابند.

این در حالی است که تیم گل ریحان البز که جایگاه مناسبی نیز در جدول رده بندی دارد، دست به تغییر در کادر فنی زده که این امر باعث ایجاد بحران در این تیم شده و اکثر بازیکنان نیز در طول هفته گذشته به صورت مستمر در تمرینات حضور نیافتند.

این امر باعث می شود تا سپیدرودی ها از این فرصت نهایت استفاده را برده و با یک بازی هجومی، در این دیدار خارج از خانه و برابر تیم سختکوش گل ریحان البرز به پیروزی برسند تا با دست پر به رشت بازگردند و همچنین از انتهای جدول جدا شوند.

اما در نقطه مقابل نیز به طور حتم ، مسئولان تیم گل ریحان البرز به فکر ایجاد هماهنگی بیشتر در تیم خود هستند و بازی امشب نیز برای آنان از اهمیت ویژه ای برخوردار است چون اگر آنان نتوانند در این دیدار خانگی امتیاز کسب کنند، از لحاظ روحی دچار افت خواهند شد و به همین دلیل دیدار گل ریحان البرز برابر سپیدرود برای مسئولان و کادرفنی هر دو تیم بسیار مهم است.

در جدول رده بندی و تا پایان هفته بیست و هشتم این رقابت ها نیز ، تیم فوتبال گل ریحان البرز با کسب 43 امتیاز در مکان ششم و تیم فوتبال سپیدرود رشت با کسب 27 امتیاز در مکان هفدهم جدول رده بندی 18 تیمی این مسابقات قرار دارند.

اما تیم فوتبال داماش گیلانیان دیگر نماینده این استان در رقابت های لیگ دسته اول باید دوشنبه شب در هفته بیست و نهم رقابت های لیگ دسته اول کشور و در یک بازی خانگی، به مصاف تیم فجرسپاسی شیراز برود.

داماشی ها که از مشکلات شدید مدیریتی و مالی رنج می برند و در چند دیدار اخیر نیز نتوانسته اند نتایج خوبی را کسب و متحمل شکست شدند، به تیم های انتهای جدولی نزدیکتر شده و این در حالی است که این تیم در پایان دور رفت در نیمه اول جدول رده بندی قرار داشت.

با این وجود تیم داماش بهترین فرصت را دارد تا با پیروزی برابر تیم نه چندان آماده فجر سپاسی ، بتواند بحران را از تیم خود دور کرده و با کسب سه امتیاز این بازی خانگی ، همچنان از تیم های انتهای جدولی فاصله بگیرد که البته این امر نیز سخت و دشوار است.

اما با توجه به اینکه داماشی ها در خانه خود به میدان خواهند رفت ، به طور حتم با یک ترکیب هجومی رو در روی تیم فوتبال فجرسپاسی قرار می گیرند و از طرف دیگر به طور حتم تیم فجر سپاسی نیز در این بازی با تفکر کسب یک تساوی به میدان خواهد رفت چون این تیم نه توان قهرمان شدن را دارد و نه خطر سقوط این تیم را تهدید می کند.

با توجه به این دلایل، انگیزه پیروزی در نزد کادرفنی و بازیکنان داماش بیش از بازیکنان فجر سپاسی است و به همین دلیل باید شاهد بازی هجومی داماشی ها در این مسابقه باشیم چون فقط کسب پیروزی می تواند فاصله داماش را با تیم های انتهای جدولی افزایش دهد و نتیجه مساوی نیز برای این تیم ثمری ندارد.

تا پایان هفته بیست و هشتم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول کشور جام آزادگان با حضور 18 تیم ، فجرسپاسی شیراز با کسب 38 امتیاز در مکان دهم و داماش گیلانیان با کسب 32 امتیاز در مکان سیزدهم جدول رده بندی قرار دارند.

به هرحا ل باید منتظر ماند و مشاهده کرد که نمایندگان فوتبال گیلان در هفته بیست و نهم رقابت های لیگ دسته اول برابر حریفان خود چه نتایجی را کسب خواهند کرد . آیا ملوان قادر به کسب پیروزی  برابر صدرنشین لیگ خواهد بود و یا تیم سپیدرود با هدایت پاشازاده می تواند در یک بازی خارج از خانه برابر گل ریحان البرز امتیاز کسب کند و سرانجام داماشی ها در یک بازی خانگی  برابر فجر سپاسی به پیروزی دست می یابند و یا نتایج دیگری رقم خواهد خورد. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان