مایکروسافت Xiaoice را به برندی مستقل تبدیل می‌کند؛ چت‌باتی با ۶۶۰ میلیون کاربر

مایکروسافت اخیرا اعلام کرده چت بات «Xiaoice»‌ که یکی از بهترین‌ها در دنیای فناوری است و ۶۶۰ میلیون کاربر جهانی دارد، یک برند مستقل می‌شود.

مایکروسافت Xiaoice را به برندی مستقل تبدیل می‌کند؛ چت‌باتی با 660 میلیون کاربر

مایکروسافت اخیرا اعلام کرده چت بات «Xiaoice»‌ که یکی از بهترین‌ها در دنیای فناوری است و 660 میلیون کاربر جهانی دارد، یک برند مستقل می‌شود.

به گزارش TechCrunch، این چت بات که بیشتر در چین فعالیت داشته، در کشورهای دیگری مانند ژاپن و اندونزی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این برند جدید برای انجام تحقیقات و توسعه از مایکروسافت مجوز می‌گیرد و این شرکت در آن همچنان سهم خواهد داشت.

در سال 2014 تیم کوچکی از محققان بینگ مایکروسافت از چت بات Xiaoice‌ یا «بینگ کوچک» رونمایی کردند که توانست توجهات زیادی را در کشور چین به خود جذب کند. Xiaoice‌ بر اساس یک دختر نوجوان مدلسازی شده و هدف از توسعه آن افزودن المان‌های انسانی و اجتماعی به چت بات‌ها است.

مانند بسیاری از کمپانی‌های خارجی، مایکروسافت نیز دچار سانسور دولت چین شد و در سال 2017 این چت بات از پیام‌رسان QQ تنسنت حذف شد. این پروژه میزبان مطرح‌ترین دانشمندان در حوزه هوش مصنوعی بود که شامل «Lu Qi»، مدیر عملیات کنونی «بایدو» و «Jing Kun»، مدیر بخش دستگاه‌های هوشمند بایدو می‌شود.

Xiaoice

«Harry Shum» که یکی از مدیران ارشد سابق بخش هوش مصنوعی مایکروسافت است نیز در این پروژه حضور داشت که هم اکنون به عنوان رئیس هیئت مدیره برند Xiaoice معرفی شده است. «Li Di» به عنوان مدیرعامل اجرایی در این شرکت به فعالیت خود ادامه می‌دهد و «Chen Zhan»، توسعه‌دهنده چت بات ژاپنی «Rinna» نیز به عنوان مدیر کل به ایفای نقش می‌پردازد.

کمپانی جدید حق استفاده از برندهای Xiaoice و Rinna را دارد و ماموریت آن گسترش پایگاه مشتریان در چین، ژاپن و اندونزی است. مایکروسافت ادعا کرده که تعداد کاربران چت بات Xiaoice به 660 میلیون رسیده و 450 میلیون دستگاه هوشمند شخص ثالث نیز در سطح جهان به آن مجهز شده‌اند. از این چت بات در صنایع مختلف مانند خودرو، مسکن، مد و مالی استفاده می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان