۲۲ تیرماه و آخرین خبرهای کرونایی

استان‌ها- ایرنا- اکنون بسیاری از استان‌ها به لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز یا هشدار قرار گرفته ‌اند موضوعی که باعث شده محدودیت‌ها افزایش یابد و هشدارها و توصیه‌ها نیز همچنان به کلید واژه مشترک میان مسوولان و کادر درمان تبدیل شود.

22 تیرماه و آخرین خبرهای کرونایی

هر چند توصیه و هشدار همواره از سوی هر کسی که باشد ناخوشایند است اما گوشزد کردن برخی موضوعات از جمله تاکید بر رعایت مسائل بهداشتی برای دوری از بیماری کووید 19 نه تنها تلخ نیست بلکه هر بار گفتن آن می تواند تلنگری برای افرادی باشد که هنوز با وجود این تعداد از مبتلایان و فوتی‌ها باور ندارند ویروس کرونا با کسی شوخی ندارد و همه گیری آن بیش از حد تصور است.

بی توجهی عده ای باعث شده در کشورمان این روزها شاهد موج دوم شیوع ویروس کرونا باشیم از این رو ستاد مقابله با کرونا در استان ها تلاش دارند با اعمال محدودیت ها و در مواردی ارائه نکردن خدمات به آنانکه اصول بهداشتی را رعایت نمی کنند، ضمن کاهش آمار مبتلایان، دیدگاه افرادی که این بیماری را جدی نمی گیرند، تغییر دهند.

از آنجا که ستاد ملی مبارزه با کرونا اعمال هرگونه محدودیت را با توجه به شرایط هر منطقه به استان ها واگذار کرده است، در برخی شهرستان ها از هفته دوم تیرماه محدودیت هایی در نظر گرفته شده و مسوولان تلاش دارند تا تعداد مبتلایان را به حداقل برسانند. 

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان اعلام کرده است که 18 شهر خوزستان از نظر انتشار و ابتلا به کرونا در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند. در هرمزگان نیز به دلیل اینکه شهرستان های بندرعباس، حاجی آباد، قشم، رودان، بندرلنگه، میناب، کیش، بستک، خمیر و جاسک در وضعیت هشدار کرونایی قرار دارند از 21 تیرماه به مدت یک هفته محدودیت هایی اعمال می شود.  استان بوشهر نیز که از جمله آخرین استان‌های درگیر با ویروس کرونا بود اکنون در زمره استان‌های در وضعیت هشدار کشور قرار گرفته است.

در استان کرمانشاه نیز با توجه به اینکه در گروه استان های با شیوع بالا در روزهای گذشته است تمامی آیین‌ها، تجمع‌ها، همایش‌ها، سخنرانی‌ها و جلسات پرازدحام ممنوع اعلام و به ادارات هم یادآوری شده که جلسات خود را تا 50 درصد کاهش دهند.

محدودیت‌های کرونایی در استان های کردستان، آذربایجان غربی و ایلام نیز که پیش از این تا 22 تیرماه در نظر گرفته شده بود به دلیل قرار گرفتن چند شهرستان در وضعیت با شیوع بالا تا 31 تیرماه تمدید شد.

آذربایجان شرقی هم در وضعیت هشدار کرونایی قرار دارد و شیوع ویروس کرونا و افزایش آمار مبتلایان در خراسان رضوی نیز این استان را در وضعیت قرمز قرار داده و محدودیت هایی به ویژه در شهرستان های نیشابور و سبزوار از سوی مسوولان در نظر گرفته شده و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

ویروس کرونا که برای یازدهمین روز متوالی پایتخت را در شرایط هشدار قرار داده، این وضعیت موجب نگرانی مردم و مسوولان شده تا جایی که استاندار تهران عنوان کرده که وضعیت هشدار برای تهران حکم شرایط قرمز را دارد زیرا این کلانشهر دارای پیچیدگی‌های خاصی است.

در اصفهان نیز با افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کووید 19 سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرده است که آمار مبتلایان در این استان شیب تندی دارد و در کمتر از یک هفته از 500 بیماری بستری در بیمارستان‌ها دست‌کم به 700 نفر رسیده است.

مردم مازندران نیز در روزهای اخیر به دلیل بالارفتن آمار مبتلایان به ویروس کرونا شاهد بازگشت محدودیت ها هستند این استان که اکنون در وضعیت قرمز قرار دارد بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل ، آمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های استان افزایش یافته است.

با توجه به اینکه استان گلستان نیزدر وضعیت هشدار قرار گرفته است، رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با ابراز نگرانی از ادامه روند صعودی شیوع کرونا در این استان طی یک ماه گذشته پیش‌بینی کرده که این وضعیت تا پایان تیرماه جاری ادامه یابد.

در استان البرز نیز به دلیل افزایش تعداد مبتلایان محدودیت ها برای یک هفته دیگر تمدید شده است.

وضعیت هشدار استان کرمان نیز مسوولان را بر آن داشته تا بر اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی صنوف و اماکن عمومی این استان نظارت کنند.

در یزد هم معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی اعلام کرده است که تمام بیمارستان‌های خصوصی، دولتی و خیریه این استان، مکلف به پذیرش و سرویس مناسب به بیماران کرونایی هستند.

در استان های سیستان و بلوچستان و همدان نیز از مردم خواسته شده به منظور پیشگیری و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در اجتماع، مردم از ترددهای غیرضروری در محیط‌های اجتماعی خودداری کنند و تنها در موارد نیاز به تهیه مواد غذایی یا خدمات درمانی و حضور در محل کار و تحصیل از خانه خارج شوند.

افزایش آمار مبتلایان به دلیل بی‌احتیاطی

سرعت سرسام‌آور کرونا در سیستان و بلوچستان؛ روزانه 200 مبتلا

برگزاری مراسم عروسی در شاهین‌دژ 10 نفر را به کرونا مبتلا کرد

استاندار: 400 کارمند ایلامی به کرونا مبتلا شدند

فرماندار: وضعیت سرخس از نظر شیوع کرونا قرمز است

عادی انگاری کرونا وضعیت این بیماری را در قزوین قرمز کرد

معاون استاندار اردبیل: افزایش مبتلایان و جان‌باختگان کرونا نگران‌کننده است

شهر زنجان به لحاظ کرونا همچنان در وضعیت قرمز است

محدودیت‌ها و هشدارهای کرونایی

محدودیت‌های ستاد کرونا در چهارمحال و بختیاری یک هفته دیگر تمدید شد

فعالیت آرایشگاه‌های زنانه قزوین در شیوع کرونا محدودتر شود

یک سوم کارمندان اردبیلی دورکاری می‌کنند

فرماندار هشترود: افراد فاقد ماسک خدمات دریافت نمی‌کنند

نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در دستگاه های اجرایی تشدید می شود

باشگاه، آرایشگاه و سینما، سه نقطه پرخطر کرونا هستند

تعطیلی اماکن ورزشی زنجان تمدید شد

فرماندار: محدودیت‌های کرونایی در مرند ادامه می‌یابد

استفاده از ماسک در فرودگاه یزد الزامی است

خدمات کرونایی

6 میلیون تومان برای هر بیمار کرونایی در بیمارستان‌های زنجان هزینه می‌شود

مشمولان وام کرونا در سیستان و بلوچستان از طریق سامانه «کارا» نام‌نویسی کنند

ارائه 22 هزار مشاوره روانشناختی کرونا در سیستان و بلوچستان

کرونا و افزایش 97 درصدی ترافیک خرید اینترنتی در استان مرکزی

ثبت‌نام اصحاب فرهنگ و هنر زنجان برای دریافت تسهیلات کرونا تمدید شد

208 واحد صنفی آسیب دیده قزوین برای دریافت تسهیلات ثبت نام کردند

معرفی 6 هزار و 921 واحد آسیب دیده از کرونا به بانک‌های لرستان

خبرهای خوش کرونایی

تخلیه یک بیمارستان اهواز از بیماران کرونایی با کاهش روند شیوع

کهگیلویه و بویراحمد در مرحله عبور از موج نخست کرونا است

60 درصد از مبتلایان ویروس کرونا در باشت بهبود یافتند

دانشجویان مبتلا به کرونا در گناباد بهبود یافتند

گزارش کرونایی استان‌ها

بی‌تفاوتی در برابر کرونا و داغدار شدن جامعه ورزشی خراسان رضوی

یکه تازی کرونا در فردیس پرجمعیت

"سرچووپی‌" کرونا در آیین‌های شادی لرستان

سیاسی کاری در پساکرونا ممنوع!

همراهی مردم؛ شاه بیت مقابله با کرونا

ندای دردمندانه فعالان فرهنگ و هنر آذربایجان‌شرقی در روزهای کرونایی

تازه ترین آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در کشور

 سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون 257 هزار و 303 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 194 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 12 هزار و 829 نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز 22 تیر 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 186 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که هزار و 499 نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید19 در کشور به 257 هزار و 303 نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 194 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 12 هزار و 829 نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون 219 هزار و 993 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین 3359 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری افزود: تاکنون یک میلیون و 972 هزار و 207 آزمایش تشخیص کووید 19 در کشور انجام شده است.

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: استان‌های خوزستان، خراسان رضوی، آذربایجان غربی و مازندران در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های تهران، فارس، کرمان، البرز، کهگیلویه و بویر احمد، گلستان، بوشهر، هرمزگان و آذربایجان شرقی هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

لاری گفت: به مسئولان و کادر بهداشت و درمان در استان‌های قرمز و در مرز هشدار خدا قوت می‌گوییم و از مردم می‌خواهیم به توصیه‌های بهداشتی عمل کنند. استان خوزستان همچنان در وضعیت قرمز است، اما وضعیت ابتلا و بستری کاهش یافته است.

وی بیان کرد: به مردم توصیه می‌کنیم رعایت فاصله گذاری، استفاده از ماسک و شست‌وشوی دست‌ها را رعایت کنند. ماسک‌های خانگی نیز می‌تواند موثر باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان